۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

وزیر ارتباطات: لایحه حریم خصوصی کاربران تا پایان امسال به مجلس ارسال می‌شود

 ICTPRESS - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: لایحه حریم خصوصی کاربران در کمیسیون  حقوقی و قضایی مجلس مورد بررسی قرار گرفته است و تا پایان سال نهایی می‌شود.


به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره لایحه حریم خصوصی کاربران گفت: این لایحه در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در چندین جلسه بررسی شد و امید است تا پایان امسال این لایحه نهایی شود.

وی درباره افزایش قیمت تعرفه اینترنت نیز اظهار داشت: مگر در کشور تورم صفر درصد است که قیمت افزایش پیدا نکند؟ مگر اپراتور نباید پول به کارمندش بدهد و تجهیزات بخرد؟ اگر قیمت‌ها نسبت به ۶ سال پیش ثابت مانده آقایان بیایند ورود پیدا کنند. اکنون کل افزایش قیمتی که صورت گرفته ۳۴ درصد اعلام شده که زیر نرخ تورم سال جاری و نه ۶ سال گذشته است، آن هم فقط در ترافیک خارجی و نه در ترافیک داخلی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره همکاری پیام‌رسان‌های داخلی در تبلیغات کاندیداها برای انتخابات ۱۴۰۲ نیز بیان کرد: یکی از کارهایی که امسال برای اولین بار در حال انجام شدن است، بسته ویژه تبلیغاتی برای نامزدهایی است که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته‌اند و ما این اقدام را در بستر سکوهای داخلی پیش‌بینی کرده‌ایم.

زارع پور همچنین افزود: امروز فراخوان آن  را منتشر می‌کنیم و نامزدهایی که مورد تایید قرار گرفته‌اند می‌توانند برای بهره‌مندی از این بسته تبلیغاتی خدماتی به پنجره ملی خدمات دولتی هوشمند مراجعه کنند و آنجا گزینه‌ای پیش‌بینی شده که می‌توانند درخواستشان را ثبت کنند. پس از آن ما به پیام‌رسان‌ها ارجاع می‌دهیم و قرار شده آنها یک بسته رایگان و یک بسته با تخفیف برای آنها در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: برای دوره تبلیغات یک کانال با تیک آبی برای هر نامزد اختصاص داده می شود یا کانالی که خودشان دارند تیک آبی خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره برنامه فضایی ایران، گفت: یکی از برنامه‌هایی که دنبال می‌کنیم این است که بتوانیم در کشورهای دیگر برای دانشِ فضایی دانشمندان فضایی کشور بازاریابی کنیم. مذاکراتی در حال انجام است و وقتی به نتیجه رسید اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

زارع پور تاکید کرد: اکنون ظرفیت‌های ما به اندازه‌ای رسیده که بتوانیم برای پرتاب‌گرهای خود و مشارکت با کشورهای دیگر در ساخت ماهواره‌های سنجشی همکاری کنیم که این مسیر در حال دنبال شدن است.

نظرات : 0

ثبت نظر

26012