۱۴۰۳ شنبه ۱۵ اردیبهشت

انواع گرایش DBA

ICTPRESS - دوره‌های دی‌بی‌ای در ایران در سطوح متنوع برگزار می شوند اما در گام اول نیاز است تا مهمترین گرایش‌های DBA شناسایی شوند.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، فکر می کنید بهترین گرایش DBA کدام است؟ دوره‌های دی‌بی‌ای در ایران در سطوح متنوع برگزار می شوند اما در گام اول نیاز است تا مهمترین گرایش‌های DBA شناسایی شوند. هر شخص بر اساس مهارت و علاقه خود در کلاس های دی بی ای شرکت کرده و در نهایت می تواند به بهترین درجه مدیریتی دست یابد. کسب مدرک دی‌بی‌ای یا مدیریت کسب و کار مسیری برای پیشرفت شخصی و حرفه ای در تجارت خواهد بود.

 

معرفی گرایش های dba

برای اینکه بهترین گرایش dba مناسب با سطح علمی و سلیقه خود را شناسایی کنید، در ابتدا می بایست آزمون شخصیت شناسی را پشت سر بگذارید و همینطور با گرایش های مختلف آشنا شوید. تخصص دوره dba به شما این امکان را می دهد تا مطالعات تخصصی داشته باشید و نیازهای فردی خود را برطرف سازید. حسابداری از گرایش های پرطرفدار دی بی ای محسوب می شود. کسب و کارهای مدرن نیاز به حسابدارانی با استعداد دارند و استخدام در این گرایش dba بسیار بالا است. در این دوره اموزشی، شفافیت مالی، منابع انسانی و همینطور سطح سرمایه گذاری مورد ارزیابی قرار می گیرند. شما پس از پشت سر گذاشتن دوره dba می توانید به عنوان یک حسابدار حرفه ای یا تحلیلگر و مدیر ارشد مشغول به کار شوید.

استراتژی کسب و کار هم در لیست گرایش dba پرطرفدار قرار گرفته است. این دوره به شما کمک می کند تا برنامه ریزی چند وجهی را یاد بگیرید. روش های تجزیه و تحلیل دقیق هوش تجاری و همینطور استراتژی های قوی یک سازمان مربوط به این دوره از کلاس های دی بی ای می شوند.

امور مالی به واسطه مدلسازی، تحلیل و تصمیم گیری مالی از دیگر گرایش های dba به شمار می‌آیند. دانش آموختگان در این کلاس ها می توانند به عنوان یک تحلیلگر مالی فعالیت داشته باشند. در نهایت گرایش هوش تجاری مطرح می شود که تمرکز اصلی آن بر روی تجزیه و تحلیل هوش کیفی و کمی یک کسب و کار است. در واقع پس از این دوره dba، یاد می گیرید کدام داده ها را تجزیه و تحلیل کنید و چطور اقدام به جمع آوری داده های مفید داشته باشید.

 

 dba انواع گرایش

 

شرکت در دوره dba با موضوعیت رفتارهای سازمانی و مدیریت سرمایه

با شناخت گرایش dba شرکت در دوره مورد نظر با دقت بیشتری صورت می گیرد. مثلاً در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران اولین پودمان مربوط به موضوع رفتار سازمانی، مهارت های نوین رهبری، مدیریت سرمایه، منابع انسانی، مدل های کسب و کار و روش های تحقیق برای مدیران است. در این دوره، سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار، ارزیابی سهامی شرکت ها، تجزیه و تحلیل صورت های مالی و همینطور متغیرهای موثر بر اقتصاد کلان پوشش دهی می شود. همینطور ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با نیروی انسانی، پرورش نیروی انسانی فعال، شیوه های طراحی و برنامه ریزی پیشرفته و همینطور روش مواجه با چالش های کوچک و بزرگ بررسی می شوند.

شیوه تعیین سیاست و اهداف سازمانی از مهمترین اصول در انواع گرایش dba محسوب می شوند. همسویی فعالیت های شرکت و همینطور تعیین مزیت رقابتی کمک می کنند تا تشخیص خط مشی های تازه برای آینده بهتر به خوبی صورت بگیرند. پرورش مدیران تحلیلگر نیز یکی از بخش های مهم این دوره خواهد بود.

بازاریابی پیشرفته بخش مهمی از دوره dba محسوب می شود. در این کلاس معمولاً کانال های قوی توزیع مورد بررسی قرار می گیرند. مزیت رقابتی و جایگاه یابی و همینطور توسعه بازار نیز از دیگر بخش های مهم این پودمان است. یادگیری مدل های کسب و کار به مدیران قابلیت امکان سنجی ایده ها را خواهد داد. در نهایت سبک اختصاصی از کسب و کار به درستی طراحی می شوند. روش تحقیق برای مدیران نیز از سرفصل هایی است که به تقویت مهارت های پژوهشی کمک زیادی می کند. مخاطبان اصلی این مباحث، مدیران ارشد و مشاوران مدیریتی هستند.

 

دوره dba با موضوعیت مبانی و تحلیل صورت های مالی

هر کدام از گرایش dba را انتخاب کنید نیاز به بررسی مبانی و تحلیل صورت های مالی خواهید داشت. در این دوره، صورت های مالی شرکت تجزیه و تحلیل می شوند. عملکرد و بازدهی سرمایه گذاری به طور دقیق مشخص خواهد شد. درک ماهیت صورت های مالی سبب می شود تا تشخیص اعتبار به بهترین شکل صورت بگیرد. راهکاری های تامین مالی و برنامه ریزی بودجه سرمایه گذاری در مورد مدیران نیز بخش مهمی از این دوره دی بی ای محسوب می شود. شما می توانید با ابزارهای نوین مالی آشنا شوید و همینطور شیوه های کنترل بودجه و امور مالی را به خوبی یاد بگیرید.

بخش دیگری از این دوره گرایش های dba، مربوط به استراتژی های بازاریابی است. تعیین بازار هدف برای محصول و همینطور تنظیم برنامه استاندارد به منظور پاسخ به نیاز مشتری از مهمترین ساختار این دوره محسوب می شود. همینطور با اصل دوم بازاریابی یعنی محور تمرکز آشنا می شوید. تکنیک های توسعه بازار هدف یعنی توزیع و فروش و تحقیق در وضعیت بازار سبب می شود تا شناخت رقبا به بهترین شکل صورت بگیرد. هر یک از گرایش های دی بی ای را انتخاب کنید، تحلیل اقتصاد بین الملل را باید به درستی یاد بگیرید. اقتصاد بین الملل کاملاً دانش محور دنبال می شود و کسانی که این دوره dba را پشت سر می گذارند می توانند به عنوان کارشناسان بازرگانی، صادراتی و بین المللی مشغول به کار شوند. روش‌های تامین مالی در سرمایه گذاری بین المللی، انواع ابزارهای مالی و نقش هر یک در تامین منابع نیز از موارد مفید این دوره آموزشی محسوب می شود.

 

dba انواع گرایش

 

کلاس های مدیریت ریسک شرکت و تحلیل رفتار مصرف کننده

اصل انعطاف پذیری در انتخاب بهترین گرایش dba بسیار مهم است. در واقع منظور بررسی پیوسته شرایط بازار و فرصت های معاملاتی است. به این ترتیب دسترسی به تصمیمات منطقی آسانتر می شود. در این دوره dba، با سیستم مدیریت ریسک آشنا می شوید. همینطور می توانید مفاهیم عمومی مدیریتی در مقابله با چالش های محیط کار را به خوبی بشناسید. تکنیک های جدید و کارآمد برای آنالیز، ارزیابی و شناسایی ریسک نیز از دیگر مواردی است که مورد پوشش قرار می گیرند.

یکی از بخش های مهم دوره dba، به مدیریت و برنامه ریزی منابع هماهنگ با نیاز مشتری اختصاص داده می شوند. شما در این دوره یاد می گیرید چطور تامین کننده مناسب را انتخاب کنید. مراحل ساخت و تولید محصولات، توزیع، ارزیابی و کنترل و همینطور خدمات پس از فروش نیز بررسی خواهند شد.

هر یک از گرایش های dba تاکید بر تحلیل رفتار مصرف کننده دارند. در این دوره اموزشی که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می شود می توانید با دیدگاه و رفتار مصرف کننده آشنا شوید. همینطور درک درستی از بازاریابی خواهید داشت. روان شناسی تصمیم گیری یکی از بخش های مهم این دوره محسوب می شود. حتی روش های شبکه سازی با سایر شرکت کنندگان را یاد می گیرید. پرورش و تقویت مهارت های ارتباطی به شما کمک می کند تا دید وسیعی نسبت به آینده داشته باشید.

کارشناسان سازمانی با انتخاب گرایش dba مورد نظر خود می بایست به گسترش مهارت و توانمندی های خود کمک کنند. همینطور بسیار مهم است یک سری رویکردهای جدید و ابزارهای خاص برای شناخت و کشف آینده نیز صورت بگیرد.

 

بهترین گرایش dba مخصوص علاقمندان به استارتاپ

در بررسی گرایش های dba خلاقیت و نوآوری دو فاکتور مهم در شکل گیری اهداف سازمان ها محسوب می شوند. دانش پذیران در این دوره dba، برنامه استانداردی به منظور کارآفرینی و ایجاد کسب و کارهای پیشرفته تدوین می کنند. اطلاعات این کلاس دی بی ای کمک می کنند تا اصل نوآوری در مسیر پرفراز و نشیب توسعه کسب و کار به درستی استفاده شوند. پس از پشت سر گذاشتن این دوره، یک سری ایده های جدید شناسایی خواهد شد. در واقع شما به عنوان فردی که علاقه به سرمایه گذاری دارد می توانید امکان سنجی را به صورت حرفه ای دنبال کنید.

نحوه شناسایی بازار هدف بخش مهمی از دروس این دوره dba محسوب می شود. شیوه ابداع و همینطور خلاقیت در تولید محصولات نیز بسیار اثربخش است. خوشبختانه کسانی که قصد ورود به استارتاپ های خدماتی دارند با شرکت در این دوره می توانند فاکتورهای مقیاس پذیری و خطرپذیری را دقیقتر بررسی کنند. در واقع شرایطی فراهم شده است تا بتوانید با دید بازتری نسبت به آینده قدم بردارید.

 

ارزش گواهینامه های دوره dba دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

در هر گرایش dba که تحصیل کرده اید، فرقی نمی کند، با شرکت در دوره dba می توانید گواهینامه معتبری کسب کنید. گواهینامه هایی که توسط این دانشکده عرضه میشوند مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. مدرک دی بی ای دریافت شده قابلیت ترجمه رسمی به همراه مهر تایید وزارت امور خارجه و همینطور وزارت دادگستری دارد. همینطور برای گواهی مورد نظر کد رهگیری با قابلیت استعلام در نظر گرفته می شود. مدارک دارای هولوگرام امنیتی رسمی هستند.

برای شرکت در دوره دی بی ای، در ابتدا فرم رزرو وقت مصاحبه را تکمیل می کنید. این فرم در سایت دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برای شما فراهم شده است. به طور کلی با تکمیل فرم مربوطه، 4 روز کاری زمان نیاز است تا با متقاضیان تماس گرفته شود. کسانی که در رشته ام‌بی‌ای تحصیل کرده اند باید حداقل 5 سال سابقه مدیریتی داشته باشند. داشتن مدرک کارشناسی ارشد و گواهینامه مبنی بر دوره ام بی ای سبب می شود تا بتوانید به راحتی وارد گرایش dba شوید.

 

 

مزایای دوره dba

اگر در گرایش dba مورد علاقه خود تحصیل کرده اید، حال وقتش رسیده خودتان را آپدیت کنید و مهارت های خود را افزایش دهید. یکی از مهمترین مزایای شرکت در دوره دی بی ای، بررسی فرصت های شغلی مختلف است. در واقع شما می‌توانید با داشتن یک مدرک تحصیلی معتبر و با شرکت در دوره های دی بی ای به راحتی توانایی های خود را محک بزنید.

گرایش dba به نوبه خود می تواند یک رزومه قوی برای شما باشد. با شرکت در دوره های دی بی ای نیز می توانید همه مهارت های لازم به منظور راه اندازی و مدیریت کسب و کار را یاد بگیرید. حتی این امکان را خواهید داشت تا بتوانید استخدام شوید و سابقه کاری خوبی داشته باشید.

شما می توانید مهارت و تکنیک های پیشرفته در هر یک از گرایش های dba را یاد بگیرید. همه شرکت ها به دنبال فردی هستند که دانش و مهارت کافی و به روز داشته باشند. این رویکرد سبب رشد و توسعه شرکت می شود. افرادی که گرایش دی بی ای را پشت سر گذاشته اند مهارت های مدیریت، رهبری، تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری را به خوبی دنبال می کنند.

از مزایای مهم شرکت در کلاس های دی بی ای این است که سطح دانش و مهارت خود را از حالت معمولی به حرفه ای ارتقا دهید. این رویکرد سبب می شود تا نسبت به سایر کسانی که در رشته دی بی ای تحصیل کرده اند متمایز باشید. اهمیت و کاربرد دوره دی بی ای بسیار مهم است.

 

بهترین استانید را برای شما انتخاب کرده‌ایم

دکتر رضا تهرانی به عنوان یکی از اساتید برتر در رشته دی بی ای در ایران فعالیت می کند. دکتر شهباز مرادی با سابقه 14 سال تدریس مستمر دوره های مدیریتی نیز در این مجموعه حضور به عمل آورده است. استاد آراسب احمدیان به واسطه کشف شیوه های نوین مدیریتی خود توانسته در بین بسیاری از دانشجویان و مدیران برتر شناخته شود. دکتر صادق سپندار از سیستم تحقیق در عملیات استفاده کرده و توانسته سطح پژوهشی گسترده ای را پوشش دهد. استاد علی صادقین با طرح دروسی در لاین های اقتصاد کلان توانسته بهترین شیوه مدیریت مالی را تنظیم نماید.

 

 dba انواع گرایش

 

هوشمندانه انتخاب کنید!
کسانی که به دنبال بهترین رشته دی‌بی‌ای در ایران هستند، می بایست محیطی را انتخاب کنند تا علاوه بر سطح آموزش حرفه ای، شرایط یادگیری به صورت عملی و پروژه محور نیز فراهم باشد. از سوی دیگر، دوره های آموزشی که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می شود در آدرس اینترنتی http://www.fmut.ir به صورت مفصل توضیح داده شده است. یعنی پروسه ثبت نام و شرکت در این کلاس ها کاملاً شفاف سازی شده و شما می توانید طبق زمانی که خودتان راحت تر هستید، در کلاس ها شرکت کنید. انتخاب کلاس و اساتید بر عهده خودتان خواهد بود.

هزینه دوره دی بی ای به صورتی در نظر گرفته شده است تا اشخاص بیشتری بتوانند در این کلاس ها شرکت نمایند. طرح درس هر استاد و محتوای آموزشی در اختیار شما قرار می گیرد. در نهایت اگر سوالی دارید و یا ابهامی موجود است می‌توانید با شماره 0218833317 ارتباط بگیرید. نوع مهارت آموزشی در دوره دی بی ای به مراتب غنی تر از ام بی ای است. این یعنی شما می توانید به راحتی سطح کسب و کار یک سازمان را در سریع ترین زمان ممکن به رشد برسانید و موفق شوید.

نظرات : 0

ثبت نظر

81075