۱۴۰۵ چهارشنبه ۰۳ تیر

دستگاههای اجرایی ملزم به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی شدند

ICTPRESS - تصویبنامه هیأت وزیران درخصوص تکلیف دستگاه‌های اجرایی نسبت به استفاده از پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی به عنوان یکی از درگاه‌های ارائه خدمات پرکاربرد و اطلاع‌رسانی‌ها و اعلان‌های عمومی مرتبط ابلاغ شد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، هیأت وزیران در جلسه چهارم خرداد ۱۴۰۵ به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، همه دستگاه‌های اجرایی را مکلف به ارائه خدمات در پیام‌رسان‌های ایرانی کرد.

در توضیح این موضوع آمده است: به منظور ساماندهی و بهبود بخشی ارائه خدمات و اطلاع رسانی عمومی به صورت هوشمند مبتنی بر ابزارهای نوین فناوری اطلاعات از طریق پیام رسان های اجتماعی داخلی کلیه دستگاه‌های اجرایی به استثنای وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی ایران مکلفند با رعایت قوانین و مقررات مربوط و تکالیف قانونی دستگاههای اجرایی از پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی به عنوان یکی از درگاه‌های ارائه خدمات پرکاربرد و اطلاع رسانی‌ها و اعلان‌های عمومی مرتبط استفاده کنند.

فهرست خدمات پرکاربرد موضوع این تصویب نامه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه احصا و ابلاغ می‌شود.

مرکز مدیریت راهبردی افتا مکلف است با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه الزامات امنیتی ارائه خدمات پرکاربرد دستگاههای اجرایی و سازوکار رتبه بندی امنیتی پیام رسان‌ها را تهیه و ابلاغ کند.

وزارتخانه‌های اطلاعات دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی ایران با تشخیص بالاترین مقام دستگاه در مواردی که واجد ملاحظات امنیتی حفاظتی و طبقه بندی اطلاعات نباشد مشمول مقررات این تصویب‌نامه هستند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

97855