۱۴۰۳ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت

نرم‌افزار‌ توليدي براي ارزش‌آفريني نيازمند حمايت جدي است

به گزارش ICTPRESS به نقل از ايسنا؛ امير اعلايي ؛ درباره‌ تغيير وضعيت بازار محصولات رايانه‌يي نسبت به قبل از عيد، اظهار كرد: متاسفانه تنش در بازار حوزه محصولات فن‌آوري اطلاعات پيش از عيد بسيار بود و همين عاملي شد تا خريد‌هاي شب عيد نيز كاهش يابد.
وي گفت: همان‌طور كه پيش‌بيني مي‌شد گذشت زمان درصدد رفع تمامي معضلات اين حوزه است و مي‌توان گفت تنها عاملي كه در حال حاضر به عنوان مانع مطرح است، بالا‌رفتن مجدد ارز است كه اميد مي‌رود اين رويه نيز تا پايان ارديبهشت‌ماه اصلاح شود.
اين كارشناس فناوري اطلاعات تصريح كرد: امسال با توجه به اين‌كه سال حمايت از توليد ملي ناميده شده است، مي‌تواند آينده‌اي روشن را متصور شود و اين نويد را به فعالان حوزه‌‌ ICT دهد كه اقدامات آنها ارج نهاده خواهد شد به شرطي كه آستين‌هايشان را بالا‌ زده و با هدف خدمت به مردم در حوزه‌ ICT كه كمي هم مهجور واقع شده،دست به توليد بزنند.
اعلايي اضافه كرد: بيشتر خدمات در حال حاضر در حوزه‌فناوري اطلاعات مربوط به دستگاه‌هاي دولتي است و به همين منظور بايد دستگاه‌هاي دولتي را به نوعي ملزم به خريد محصولات بومي اين حوزه كرد تا شعار امسال محقق شود.
او در پايان گفت: با اين‌كه حرفه بنده در حوزه‌‌ي سخت‌افزار است و به نوعي اين حوزه تماما مشمول واردات مي‌شود، اما به صراحت مي‌گويم كه حوزه‌ي نرم‌افزار با اين‌كه مي‌تواند بسيار ارزش‌آفرين باشد، حمايت جدي از آن نشده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

90571