۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت

GOLDEN NEWS / خبرهاي طلايي دوشنبه 7 اسفندماه

ICTPRESS گزارش می دهد :
خبر: سرماخوردگی احتمال تصادف را بیشتر می‌کند
رانندگی کردن در شرایطی که مبتلا به سرماخوردگی سخت هستید، درست مثل رانندگی کردن در حالت گیجی و خواب است.به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج یک تحقیق نشان می دهد که شرایط بیماری عکس العمل افراد را کندتر می کنند، درست شبیه افرادی هستند که در حالت گیجی یا خواب هستند.
سرما خوردگی نه تنها موجب می شود که رانندگان برای متوقف کردن اتومبیل خود زمان بیشتری نسبت به شرایط عادی سپری کنند، بلکه موجب می شود که راننده فاصله خود را با اتومبیل جلویی کم کرده و بیشتر خود را در معرض خطر تصادف قرار می دهد.
وقتی راننده مبتلا به سرماخوردگی عطسه می کند، چشمهایش برای چند ثانیه از مسیر برداشته می شود که این امر می تواند احتمال تصادف و برخورد را افزایش دهد.
اندی اسمیت از دانشگاه کاردیف به عنوان رئیس این گروه تحقیقاتی اظهار داشت: ابتلا به سرما خوردگی و رانندگی درست شبیه رانندگی با حالت گیجی و خواب آلودگی است. افرادی که سرما می خورند از زمان عکس العمل کندتری برخوردارند.
سرماخوردگی زمان عکس العمل را تا 36 هزارم ثانیه کاهش می دهد، اما حالت گیجی و خواب آلودگی در نتیجه مصرف هر نوع دارویی زمان عکس العمل را تا 15 هزارم ثانیه کاهش می دهد.
درحالی که علائم فیزیکی سرماخوردگی شناخته شده هستند، دانشمندان به دنبال تأثیرات این بیماری بر عملکرد مغزی هستند. در این تحقیق 50 نفر مبتلا به سرماخوردگی مورد آزمایش قرار گرفتند و نتایج این آزمایشها در مقایسه با گروهی از افراد غیر سرماخورده قرار گرفت.
نتایج نشان می دهد که سطح هوشیاری افرادی که سرما می خورند تا یک سوم کاهش می یابد. این تأثیر هیچ ارتباطی به شدت سرماخوردگی ندارد.
سایر تحقیقات نشان می دهد که وقتی بدن با عفونت مقابله می کند، این امر ممکن است بر سطح مواد شیمیایی کلیدی در مغز تأثیر بگذارد و موجب تغییراتی در حالت، حافظه و حرکت بشود.
براساس اظهارات اسمیت، افرادی که هنگام سرماخوردگی رانندگی می کنند، باید از خطرات آن مطلع باشند.
.............................................
خبر: دست خود را به کنترل تبدیل کنید

یکی از جالب ترین تکنولوژی های روز،استفاده از حرکات دست برای کنترل لوازم الکترونیکی است.
با پیشرفت تکنولوژی، شرکت های پیشرو در این زمینه به دنبال عرضه محصولاتی هستند که با بهره مندی از فناوری تشخیص حرکات، می توانند توسط دست انسان کنترل شوند.این قابلیت باعث می شود تا بدون لمس کردن یک وسیله الکترونیکی مانند تلویزیون صدا را کم و زیاد و یا کانال ها را عوض کرد.
کاربران این لوازم تنها با یک اشاره از فاصله ی کمتر از 15 فیت می توانند وسیله خود را کنترل کنند.
در این فناوری دست انسان شبیه به یک موشواره عمل می کند و می تواند نشانه رو را در صفحه حرکت داده و روی داده های مورد نیاز کلیک کند.
البته این فناوری هنوز در آغاز راه است و باید روی آن کار شود تا بتواند پاسخ گوی حرکات دست انسان باشد.
با استفاده از این تکنولوژی جدید می توان بسیاری از لوازم الکترونیکی از جمله لپ تاپ ها،تلفن های همراه هوشمند،دستگاه های گیرنده دیجیتال و غیره را تنها با حرکت انگشتان کنترل کرد.
.............................................
خبر: کاربران از مایکروسافت بیش از دیگر شرکت‌های بزرگ راضی هستند

بعضی کاربران معتقدند اگر مایکروسافت به همین روند سعودی خود در بازار ادامه دهد، می‌تواند اپل را پشت سر بگذارد!
نتایج حاصل از مطالعه مشترک دو مرکز Reuters و Ipsos نشان داد که بیش از نیمی از ۸۵۳ نفر بین ۱۹ تا ۲۹ ساله‌ای که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، معتقدند که اوضاع مایکروسافت این روز‌ها نسبت به یک یا دو سال قبل خیلی بهتر شده است.
در این نظرسنجی شرکت مایکروسافت موفق شد ۵۰ درصد آرا را به نفع خود جذب کند و در مقابل، تنها ۴۲ درصد جوانان حاضر در نظرسنجی معنقد بودند که فیس‌بوک نسبت به آنچه که قبلا بوده بهتر شده است.
در این میان ۴۷ درصد جوانان هم خاطر نشان کردند که از شرایط کنونی شبکه اجتماعی توئیتر نسبت به قبل، راضی‌تر هستند.
شرکت مایکروسافت از مدتی قبل تمرکز بیشتری بر سیستم بازاریابی و تولیدات خود کرده است و رابط کاربری سیستم‌عامل ویندوز آن در رایانه‌های لوحی Surface توانسته است محبوبیت این شرکت را نزد کاربران افزایش دهد.
همین امر موجب شد که بیشتر کاربران از فعالیت‌های شرکت مایکروسافت ابراز رضایت کنند.
بیشتر افرادی که در این نظرسنجی حضور داشتند اعلام کردند که اگر مایکروسافت حرکت رو به‌جلوی خود را به همین صورت دنبال کند، می‌تواند رقیب سرسختی چون اپل را از پا درآورد.
شرکت مایکروسافت همچنان حاکمیت خود بر بازار جهانی رایانه‌های شخصی را حفظ کرده است و در دیگر فضاهای رقابتی از شرکت‌های بزرگ فناوری عقب مانده است.
.............................................
خبر: اثرات ویروسی شده موبایل و تبلت چیست ؟
طبق گزارش شرکت امنیتی ترندمیکرو ، رشد تهدیدات اندرویدی از 350 هزار عدد در سال 2012 به بیش از 1 میلیون تهدید در سال 2013 خواهند رسید.
امروز اکثر کاربران با اثرات آلوده شدن کامپیوترها به تهدیدات مختلف سایبری آشنایی دارند.
تهدیدات سایبری مانند ویروس‌ها، تروجان‌ها ، بکدورها، آنتی ویروس‌های جعلی ( FAKE AV ) ، روت کیت‌ها، بات نت‌ها، فیشینگ، هرزنامه ها، حملات نفوذ و هک، تبلیغ افزارها، جاسوس افزارها، اسپایورها، مزاحم افزارها و دیگر تهدیدات سایبری که روزانه باعث سرقت اطلاعات ( اطلاعات محرمانه ، فایل‌ها ، عکس‌ها و به طور کلی همه اطلاعات در معرض تهدید )، از دست دادن اطلاعات و کاهش بهره وری و سرعت کامپیوتر کاربران می‌شود.
این ویروس‌ها همچنین باعث خراب شدن و یا رمزنگاری غیر مجاز فایل‌ها و غیر استفاده شدن فایل‌ها و اطلاعات، بروز مشکلات جدی در نرم افزارها و سیستم عامل و عدم کارکرد صحیح آنها، خراب شدن کامپیوتر به صورت مستمر و بروز مشکلات پیش بینی نشده و افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری، سوء استفاده از کامپیوتر قربانی براي حمله به دیگر کامپیوترها و شبکه های کامپیوتری و سوء استفاده از پهنای باند شبکه و اینترنت شده و می‌دانیم که بسیاری از ویروس‌ها هستند که اگر ما به واسطه عدم استفاده از نرم افزارهای امنیتی معتبر به آنها آلوده شویم ، قادر نیستیم متوجه آلوده شدنمان شویم .
به گزارش شرکت‌های معتبر امنیتی رشد تهدیدات در حوزه تجهیزات موبایل بسیار سریع است و امروزه گوشی های موبایل ، هوشمند و تبلت‌ها نیز در معرض جدی تهدیدات سایبری قرار دارند.
برای نمونه بر طبق گزارش شرکت امنیتی ترندمیکرو ، رشد تهدیدات اندرویدی از 350 هزار عدد در سال 2012 به بیش از 1 میلیون تهدید در سال 2013 خواهند رسید .
ولی آیا ما با اثرات آلوده شدن گوشی های موبایل ، هوشمند و تبلتها آشنایی کافی داریم ؟
به طور یقین می توان گفت همه مشکلاتی که برای یک کامپیوتر آلوده اتفاق می افتد برای یک موبایل و تبلت هم روی می دهد. سرقت اطلاعاتی مانند SMS ها و MMS ها ، سرقت اطلاعات تماسها ( Contact Numbers ) ، سوء استفاده از سیم کارت قربانی ، نفوذ به موبایل و تبلت قربانی ، کاهش زمان عملکرد باتری ( این مورد درباره نوت بوکها هم صادق است . )، کاهش بهره وری و سرعت موبایل و تبلت از جمله مشکلاتی است که کاربران گوشی های موبایل و تبلت آلوده به تهدیدات سایبری با آنها روبرو هستند .
.............................................
خبر: امنیت شبکه های رایانه خود را بررسی کنید

امنيت شبکه هاي کامپيوتري از مهمترين مسائل مبتلا به شبکه هاي کامپيوتري است.
مهمترين رکن برپائي يک شبکه پس از پيکربندي صحيح سخت افزاري مساله تضمين امنيت شبکه است.
مسائلی را که شما باید در شبکه های محلی خود رعایت کنید را بررسی میکنیم :
لازم به ذکر است که این مسائل برای امنیت یک شبکه کوچک است، مانند شبکه های گیم نت، شبکه های خانگی و شبکه های اداری کوچک
1.از یک دیوار آتش یا یک سیستم مدیریت تهدید یکپارچه ابتدایی استفاده کنید.
2.برای کاربران ویندوز، نرم افزار آنتی ویروس ابتدایی مناسب است. یک برنامه ضد جاسوسی نیز ایده خوبی می باشد. تعداد بسیاری از انواع دیگر آنتی ویروس‌ها یا برنامه‌های ضد جاسوسی نیز وجود دارد که می تواند مد نظر قرار بگیرد.
3.هنگام استفاده از اتصال بی سیم، از یک رمز عبور قوی استفاده کنید. همچنین سعی کنید، از بالاترین امنیتی که توسط دستگاه‌های بی سیم شما پشتیبانی می شود، استفاده کنید؛ مانند WPA2 با رمزنگاری AES .
4.اگر از اتصال بی سیم استفاده می کنید، نام شبکه پیش فرض در SSID را تغییر دهید. همچنین امکان انتشار در SSID را غیر فعال کنید. زیرا این قابلیت‌ها برای استفاده در منزل یا محیط کار غیرضروری است.
5.فیلترسازی آدرس MAC را فعال کنید تا اینکه تمام اتصال‌های دستگاه‌های MAC موجود در شبکه خانگی به مسیریاب شما ثبت شود.
6.به همه دستگاه‌های موجود در شبکه IP ثابت اختصاص دهید.
7.امکان تشخیص اتصال ICMP در مسیریاب را غیر فعال کنید.
8.فهرست ثبت وقایع مسیریاب یا دیوار آتش را مورد بازبینی قرار دهید تا بتوانید اتصال‌ها و ترافیک‌های غیر عادی روی اینترنت را تشخیص بدهید.
9.برای همه حساب‌های کاربری، رمز عبور تعیین کنید. و این امر باعث بالا بردن امنیت داخلی هم می شود و شما هنگام کار با remote desktop connection  احتیاج به رمز عبور دارید.
.............................................
خبر: سزارین کودکان را درمعرض آلرژی قرار می دهد

تحقیقات نشان می دهد که کودکانی که به روش سزارین متولد می شوند پنج برابر بیش از کودکانی که با زایمان طبیعی به دنیا آمده اند در معرض حساسیت و آلرژی قرار دارند.
کودکانی که در بخش سزارین و به همین روش به دنیا می آیند پنج برابر بیش از کودکانی که به روش طبیعی متولد شده اند، به محرکهای عادی چون ذرات غبار و حیوانات خانگی حساسیت نشان می دهند.
دانشمندان اعتقاد دارند که وقتی نوزادان در جریان طبیعی تولد قرار نمی گیرند، آسیب پذیرتر می شوند و این امر موجب می شود که آنها در معرض باکتری مادر خود قرار بگیرند.
کودکانی که به روش سزارین متولد می شوند بیشتر در معرض آلرژی قرار می گیرند.
این کشف با اتکا به فرضیه بهداشت (hygiene hypothesis) صورت گرفته است، براساس این فرضیه، برخورد کمتر با آلودگی و عفونت های دوران کودکی ممکن است به بلوغ ناکارآمد ایمنی و بنابراین بروز آلرژی در افراد منجر شود.
کرستین کول جانسون از بیمارستان هنری فورد در دیترویت با اشاره به فرضیه بهداشت اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که قرارگیری نوزادان در معرض باکتری در مجاری تولد روی سیستم ایمنی آنها تأثیر می گذارد و به نوعی این سیستم را در مقابل ابتلا به آلرژی تقویت می کند.
تیم تحقیقات دکتر جانسون 1258 نوزاد تازه متولد شده مورد مطالعه قرار داده و این تحقیقات را تا یک ماهگی، شش ماهگی، یک سالگی و دو سالگی آنها دنبال کردند.
نوزادان متولد شده به روش سزارین در دوسالگی بیشتر به محرکهای خانگی چون گرد و خاک ، خاکستر و موی حیوانات خانگی آلرژی داشته اند.
نمونه های بند ناف و مدفوع این کودکان به همراه نمونه خونهای والدین آنها، شیر مادر و گرد و خاک خانگی مورد تحلیل قرار گرفته است.
اطلاعات جمع آوری شده درباره سابقه آلرژی و آسم در هر خانواده، نگهداری حیوانات خانگی، استعمال دخانیات، بیماری کودکان، استفاده از دارو و ابعاد مختلف بارداری نیز در جریان این تحقیقات جمع آوری شد.
نتایج این تحقیق در جلسه سالانه آکادمی آلرژی، آسم و ایمنی شناسی آمریکا در سن آنتونیو، تگزاس ارائه شد.
هرسال تعداد کودکانی که از آلرژی رنچ می برند افزایش می یابد.
براساس اظهارات مارین جنکین، مدیر خدمات بالینی در موسسه آلرژی بریتانیا، کودکان در تولد طبیعی از مجرای تولد که باکتریهای عادی دارد، به آرامی عبور می کند اما در جریان سزارین کودک ارتباطی با مجرا ندارد به جای آن به سرعت از یک محیط استریل خارج می شود که این امر احتمال شکل گیری  آلرژی و حساسیت را در کودک تقویت می کند.
.............................................
خبر:  آغاز مطالعه روی شهاب سنگی که به زمین رسید

رئیس مرکز تحقیقات اختر فیزیک مراغه با بیان اینکه امواج مخروطی شهاب سنگی که اخیرا در روسیه به زمین برخورد کرد موجب آسیب رساندن به مردم شد، گفت: در حال حاضر مطالعاتی بر روی این شهاب سنگ در دستور کار محققان قرار گرفته است.
به نقل از مهر؛ دکتر علی عجب شیری زاده، با بیان اینکه در فاصله میان دو سیاره مشتری و مریخ، سیاره‌های خرد زیادی وجود دارد، افزود: قطر این خرده سیاره‎ها از 100 متر تا 32 کیلومتر است که تاکنون بیش از 100 هزار خرده سیاره کشف شده است.
رئیس مرکز تحقیقات اختر فیزیک مراغه، با بیان اینکه زمانی که خرده سیاره‌ها به منظومه شمسی وارد می‌شوند، نمی‌توانند به زمین بیایند، اظهار داشت: از این رو خرده سیاره‌ها حول خورشید در اطراف سیاره مشتری می‌چرخند.
وی در عین حال از ایجاد اختلال در مدار خرده سیاره‌ها خبر داد و یادآور شد: برخی مواقع مدار این سیارک‌ها مختل می‌شود و در نتیجه مجموعه چرخش را ترک می‌کنند و از آنجایی که محوطه سیاره مریخ جاذبه چندانی ندارد این خرده سیاره‌‌ها به سمت زمین حرکت می‌کند.
عجب شیری زاده با بیان اینکه این خرده سیاره‌ها در حرکت به سمت زمین وارد اتمسفر زمین می‌شوند، ادامه داد: ضخامت اتمسفر زمین حدود 150 کیلومتر است که در لایه‌های بالا متراکم است ولی در 80 کیلومتری سطح زمین اتمسفر فشرده هستند بنابراین زمانی که خرده سیاره‌ها با سرعت زیاد وارد می‌شوند، اتمسفر زمین این سیارک‌ها را خرد می‌کند و تکه‌های آنها به سطح زمین برخورد می‌کند.
تغییر نام شهاب زمانی که زمین می‌رسد
رئیس مرکز تحقیقات اختر فیزیک مراغه با بیان اینکه شهاب‌ها در مراحل مختلف نام‌های متفاوتی دارند، یادآور شد:  زمانی که تکه‌های جدا شده از خرده سیاره‌ها در آسمان هستند شهاب نامیده می‌شوند و در صورتی که به زمین می‌رسند به شهاب‌سنگ تغییر نام می‌دهند.
مطالعه روی شهاب‌سنگها
عجب شیری زاده با اشاره به جزئیات برخورد شهاب‌سنگی که در روسیه به زمین برخورد کرد، توضیح داد: این شهاب‌سنگ در روسیه با سطح زمین برخورد کرد و دارای سرعت مافوق صوت یعنی 330 متر بر ثانیه بیشتر بوده است.
وی با اشاره به ویژگی‌های امواج این شهاب‌سنگ، خاطرنشان کرد: از نظر فیزیکی امواج این شهاب‌سنگ امواج مخروطی شکل است از این رو در برخورد با شیشه‌ها، آنها را خرد کرده و آسیب‌هایی را برای مردم پدید آورد.
عجب شیری زاده با بیان اینکه آسیب‌های ایجاد شده در هنگام برخورد شهاب‌سنگ به زمین ناشی از شکست شدن شیشه‌ها بوده است، اضافه کرد: سنگ‌های شهاب ‌سنگ‌ها بسیار  فشرده و از جنس خانواده آهن یعنی کبالت است و در حال حاضر مطالعاتی بر روی تکه‌های این سنگ در روسیه در حال انجام است.
سابقه 65 میلیون ساله برخورد شهاب سنگ به زمین
این محقق اختر شناس با تاکید بر اینکه برخورد شهاب سنگ‌ها پدیده‎‌ای طبیعی است، یادآور شد: 65 میلیون سال قبل شهاب سنگی با قطر 2 کیلومتر در نواحی مکزیک با زمین برخورد کرد که با امواج شوکی که تولید و حرارتی که به زمین منتقل کرد موجب از بین بردن نسل دایناسورها شد.
قابل پیش بینی بودن برخورد شهاب سنگ با زمین
عجب شیری زاده با اشاره به فناوری‌های نوین در حوزه نجوم، خاطر نشان کرد: با استفاده از این فناوری‌ها می‌توان برخورد شهاب سنگ با زمین را پیش بینی کرد. در این راستا ناسا از یکی دو روز قبل برخورد این شهاب سنگ را پیش بینی کرده ولی محل این برخورد را مشخص نکرده بود.
رئیس مرکز تحقیقات اختر فیزیک مراغه با اشاره به گذر شهاب‌سنگ " آپوفیس "در سال گذشته، گفت: این شهاب‌سنگ سال قبل از مجاورت مدار زمین رد شده است و بر اساس پیش بینی‌ها این شهاب‌سنگ در زمان برگشت از سمت زمین حرکت خواهد کرد.
وی زمان بازگشت این شهاب‌سنگ را سال 2029 ذکر کرد و ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده در صورتی که این شهاب‌سنگ به زمین برخورد کند آسیب‌هایی را ایجاد می‌کند.
عجب شیری زاده در عین حال خاطر نشان کرد: این پیش بینی تاکنون تایید نشده است.
.............................................
خبر: هواشناسی قرن آینده اعلام شد

محققان با ارائه یک مدل اقلیمی جدید پیش بینی کردند با توجه به افزایش میزان دی اکسید کربن طی قرن آینده، احتمالا بارش برف در مناطق قطبی و ارتفاعات، افزایش و در سایر نقاط جهان کاهش می یابد.
این پیش بینی بر اساس مدل اقلیمی جدید سازمان ملی اقیانوس و جو آمریکا (NOAA) و بررسی های دانشمندان دانشگاه پرینستون و آزمایشگاه مایعات دینامیک زمین فیزیک NOAA صورت گرفته است.
این مدل پیش بینی می کند که اغلب بخش های سیاره زمین کاهش بارش برف را در نتیجه گرمای ناشی از دوبرابر شدن دی اکسید کربن جو، تجربه خواهند کرد.
دانشگاه پرینستون اعلام کرد: رصدها نشان می دهد دی اکسید کربن جوی در حال حاضر نسبت به نیمه قرن 19، 40 درصد افزایش یافته است و با توجه به روند پیش بینی شده این میزان در اواخر قرن جاری دو برابر می شود.
قله بلند ترین کوهستانها در شمال غرب هیمالیا، آند و یوکن حتی پس از آنکه میزان دی اکسید کربن دو برابر شود، میزان زیادی تری برف دریافت می کند.
درمناطق خیلی سرد جهان با گرم شدن هوا بارش برف افزایش می یابد چرا که رطوبت هوا بیشتر حفظ می شود و موجب افزایش بارش برف می شود.
این مدل اقلیمی جدید نسبت به مدل های پیشین بهبود بیشتری دارد چرا که از جزئیات زیادی درباره توپوگرافی کوهستانها، دره ها و دیگر ویژگی ها استفاده کرده است.
نتایج این تحقیقات درنشریه Climate منتشر شده است.
.............................................
خبر: کشف یک قاره پیش از تاریخ در اقیانوس هند

گروهی از پژوهشگران موفق به کشف یک قاره کوچک متعلق به دوران پیش از تاریخ در اقیانوس هند شده اند.
این تکه قاره که مائوریتیا نام دارد حدود 60 میلیون سال پیش وقتی که ماداگاسکار و هند از هم جدا شدند ایجاد شده و در زیر حجم عظیمی از گدازه پنهان می شود.
گروهی بین المللی از زمین شناسان از نروژ، آفریقای جنوبی، انگلیس و آلمان می گویند بر اساس مطالعه دانه های شن و ماسه گدازه ای ساحل این میکرو قاره، احتمال وجود تکه قاره های بیشتری نیز می رود.
برنارد اشتینبرگر از موسسه تحقیقات علوم زمین GFZ آلمان و پاول دوبروین از دانشگاه اوسلو اطراف این قاره کوچک را بررسی کرده و می گویند محاسبات از یک سو نشان دهنده ارتباط موقعیت صفحه این قاره با هند و ماداگاسکار در زمان جدا شدن آنهاست و از سوی دیگر نیز توانستیم نشان دهیم تکه های این قاره همچنان به سرگردانی خود روی توده رییونیون ادامه داده اند این امر توضیح می دهد این قاره کوچک چگونه با سنگ آتشفشانی پوشیده شده بود.
چنین میکروقاره هایی در اقیانوس ها ظاهرا نسبت به آنچه که پیش از این تصور می شد بیشتر رخ می دهد.
جداشدگی قاره ها اغلب به توده های گوشته زمین مرتبط است. حباب های عظیم از سنگ های داغ از اعماق گوشته بیرون می آیند و صفحه های تکتونیکی را از زیر نرم می کنند تا زمانی که صفحه از هم جدا شود.
گنداوانا شرقی به این شیوه در حدود 170 میلیون سال پیش جدا شده است. نخست یک بخش جدا شده و سپس به ماداگاسکار، هند، استرالیا و قطب جنوب تقسیم شده است این قاره ها سپس به موقعیت کنونی خود نقل مکان کردند.
توده هایی که در حال حاضر در زیر جزایر ماریون و رییونیون قرار دارند ظاهرا نقش مهمی را در ظهور اقیانوس هند ایفا کرده اند.
نتایج این تحقیقات درنشریه Nature Geoscience منتشر شده است.
.............................................
خبر: رونمایی سایبروم از تجهیزات مجازی UTM برای VMWare‌ها و پلتفرم‌های مجازی

سایبروم به شرکت‌ها و موسسات امکان می دهد تا کنترل امنیت زیرساخت‌ها را با دادن امکان انتخاب بین محیط های انفرادی و یا ترکیب محیط های فیزیکی و مجازی، بدون نگرانی از امنیت شبکه، خود به عهده بگیرند.
تجهیزات مجازی UTM برای VMWare ها و پلتفرم های مجازی امکاناتی برای امنیت در مرکز داده های مجازی-امنیتی یکپارچه برای MSSP ها (شرکت‌های ارائه دهنده خدمات امنیتی) و دفاتر مجازی ارائه می دهد.
سایبروم، تولید تجهیزات مدیریت متمرکز تهدیدات (UTM) مجازی خود را اعلام کرد که به سخت افزارهای موجود UTM آن اضافه می شود.
با تولید این سری جدید، سایبروم به شرکت‌ها و موسسات امکان می دهد تا کنترل امنیت زیرساخت‌ها را با دادن امکان انتخاب بین محیط های انفرادی و یا ترکیب محیط های فیزیکی و مجازی، بدون نگرانی از امنیت شبکه، خود به عهده بگیرند.
MSSP هایی که مدیریت امنیت چندین مشتری را بر عهده دارند، با شرکت ها و سناریو های مختلفی روبرو می شوند که پلتفرم های مجازی مختلفی دارند. UTM های مجازی سایبروم به MSSP ها کنترل کامل امنیت زیر ساختها را با پشتیبانی کامل از پلتفرمهای مجازی مثل VMWare و Hyper-V ارائه می دهد.
با ارائه سیستم Licensing ساده، به روز رسانی های مدل ها و اشتراک ها، چالش MSSP ها برای اضافه کردن تجهیزات برای مشتریان در صورت نیاز ، کاهش می دهد.
با تولید UTM های مجازی برای امنیت کامل شبکه در محیط های مجازی، MSSP ها می توانند راه حل امنیتی کاملی را با کنسول مرکزی مجازی سایبروم برای مدریت متمرکز امنیت و نرم افزار iView سایبروم برای گزارش گیری و ثبت اتفاقات به مشتری ها ارائه دهند.
تجهیزات UTM مجازی سایبروم، امنیت دفاتر کاری مجازی و شبکه های BYOD (شبکه هایی که در آن، کارمندان خود کامپیوتر یا تجهیزات خود را می آورند تا از امکانات شبکه استفاده کنند) را که نیاز به وسایل متعدد در طیف وسیعی از سیستم های عامل و نقاط جغرافیایی مختلف، که توسط کارمندان فراهم می شوند تا از منابع شبکه استفاده کنند، را فراهم می کند. کمبود امنیت این وسایل، مخصوصا تجهیزات شخصی کارمندان، ریسک تهدیدات امنیتی در شبکه های مجازی را بالا می برد. کنترل دسترسی مبتنی بر کاربر نقشی حیاتی در این محیط ها دارد. سیاست ها و قوانین امنیت مبتنی-بر-هویت لایه 8 سایبروم بر تصدیق هویت کاربر، اجازه اجرای سرویس ها و گزارش گیری (AAA) امنیت و امکان کنترل بر کاربران در دسترسی به منابع شبکه را تامین می کند.
UTM هاس مجازی سایبروم، امنیت مرکز داده های مجازی را که همیشه تحت مهندسی برای تولید توان های محاسباتی بالاتر با زیر ساختهای سروری فیزیکی موجود هستند، تامین می کند. در حالیکه مجازی سازی مرکز داده ها باعث افزایش بهره وری، و کاهش پیچیدگی ها و مشکلات زیر ساختها، هزینه های مدیریت، هزینه های انرژی و خنک سازی می شود، مرکز داده های مجازی مجبور به تکیه بر تجهیزات سخت افزاری امنیت شبکه برای تامین امنیت می شوند. امنیت سایبروم به صورت مجازی نیاز به سخت افزار مخصوص امنیت را برطرف کرده و امکانات امنیتی زیادی متمرکز بر تنها یک وسیله مجازی ارائه می دهد.
آبهیلاش سونوین، معاون ارشد مدیریت کالا سایبروم می گوید: "UTM های مجازی سایبروم، امنیت را برای مرکز داده های مجازی و امنیت مبتنی بر هویت لایه 8 را برای دفاتر مجازی ارائه می دهد و از پلتفرمهای گوناگون مجازی سازی و مقیاس پذیری (scaling) ساده برای امنیت یکپارچه برای MSSP ها و شرکتهای امنیتی پشتیبانی می کند. مدل licensing باعث انعطاف پذیری در تخصیص vCPU در UTM های مجازی سایبروم بنا بر نیاز موسسات می گردد. این امکان، به همراه پشتیبانی از پلتفرم های مجازی گوناگون و امکان ارتقا به مدلهای UTM مجازی بالاتر، کنترل کامل امنیت زیر ساختها را به موسسات و شرکها ارائه می دهد.
با قابلیت بررسی تمامی ترافیک در محیط مجازی و امکانات امنیتی متمرکز در یک وسیله مجازی، UTM مجازی سایبروم از شبکه های مجازی در مقابل حمله ها به کنسول مدیریت Hypervisor، Hypervisor & Guest OS، نرم افزارهای مجازی روی وب و سرورها محافظت کرده و به شرکتها اجازه می دهد تا شبکه های غیر قابل نفوذ (Zero Trust Network) ایجاد کنند.
 UTM های مجازی امکانات امنیتی مختلفی مانند فایروال، VPN، آنتی-اسپم، انتی-ویروس، IPS، WAF، فیلتر کردن وب و نرم افزارها، مدیریت پهنای باند و غیره را در یک وسیله فراهم کرده و محیط های مجازی را به اندازه زیر ساختهای فیزیکی ایمن می کند.
سایبروم راه حل امنیتی مجازی کاملی را به شرکتها از طریق UTM مجازی سایبروم، کنسول مرکزی مجازی سایبروم، و نرم افزار ثبت وقایع و گزارش گیری iView سایبروم ارائه می دهد. این سیستم از پلتفرم های مجازی مختلف شامل ESX/ESXi، ایستگاه های کاری و پلتفرم های VMWare و Hyper-V پشتیبانی می کند.
.............................................
خبر: ساخت سلاح کوچک‌تر از دانه شن با سریع‌ترین چاپگر میکروسکوپی جهان

در بحبوحه ساخت سلاح‌ها و مهمات پر سر و صدا توسط چاپگرهای سه بعدی، نسخه جدیدی از این چاپگرها معرفی شده که می‌تواند سلاحی کوچکتر از دانه شن را بسازد.
شرکت Nanoscribe در نمایشگاه بین‌المللی «فوتونیک وِست» در سانفرانسیسکو یک چاپگر سه بعدی مقیاس میکرومتری را معرفی کرده است.
با این فناوری می‌توان ساختارهای کوچک با مقیاس نانومتر را ساخت.
به گفته این شرکت مستقر در آلمان، این چاپگر، سریع‌ترین چاپگر سه بعدی ساختارهای میکرو نانو بوده که می‌تواند اجسام سه بعدی کوچکتر از عرض موی انسان را با سرعت و حداکثر وضوح بسازد.
برای مثال این چاپگر می‌تواند یک هواپیمای مینیاتوری را در کمتر از یک دقیقه تولید کند.
این سیستم بر مبنای یک شیوه لیتوگرافی لیزری نوآورانه توانسته سرعت چاپ را حدود 100 برابر افزایش دهد.
این چاپگر از یک فناوری مشابه واحدهای اسکن درایوهای سی‌دی و دی‌وی‌دی و نمایشهای لیزری استفاده می‌کند. یک پرتو لیزری موسوم به سیستم آینه گالوو از آینه های چرخشی برای تمرکز سریع و دقیق لیزر منعکس می‌شود.
این شیوه چاپ سه بعدی برای دستیابی به شیوه نگارش مستقیم لیزری آنها بر بسپارش دو فوتونی تکیه دارد.
تحقیقات فوتونیک بجای الکترونیک رایج از مدارهای با عملکرد بالاتراستفاده می‌کند. چاپگر Nanoscribe با توجه به این پیشرفت می‌تواند به عملکرد بیش از پنج ترابایت بر ثانیه برای چاپ موج‌برهای پلیمری دست یابد.
چاپ سه بعدی اجسام با این دقت بالا می‌تواند کاربرد آن را در حوزه‌های زیاد، از دفاع گرفته تا پزشکی افزایش دهد. در فناوری زیست پزشکی یا نانوفناوری از این چاپگر سه بعدی می‌توان برای ساخت بخشهای ساختاری سفارشی بهره برد.
برای مثال می‌توان از آن برای تولید بافتهای زیستی با چاپ چارچوبهایی که سلولهای زنده به آن متصل می‌شوند، استفاده کرد.
.............................................
خبر: ربات شترمرغی که سواری هم می‌دهد
یک گروه از مهندسان الکترونیک روس ربات شترمرغی طراحی کرده‌اند که قادر به سواری دادن و کشیدن یک ارابه کوچک است.
این پرنده رباتیک نسبتا بزرگ از چوب ساخته شده و حدود 180 کیلوگرم وزن دارد و می تواند براحتی روی یک پا بایستد.
برای حفظ تعادل ربات در هنگام راه رفتن از یک وزنه داخلی استفاده شده است که این تکنیک در نسل نخست ربات های متحرک ژاپن در دهه 1970 میلادی استفاده می شد.
تیم چهار نفره متشکل از مهندسان الکترونیک با صرف هزینه یک هزار و 500 دلاری این ربات شترمرغ را طراحی کرده‌اند.
طرح آینده این گروه ساخت اسب رباتیک با حداکثر سرعت 70 کیلومتر در ساعت و شکست رکورد سرعت ربات چهارپا است؛ این رکورد در حال حاضر در اختیار ربات چیتا با سرعت 45.5 کیلومتر در ساعت قرار دارد که توسط محققان Boston Dynamics طراحی شده است.
.............................................
خبر: شناسایی اقیانوس گدازه باستانی بر سطح عطارد

داده‌های جدید کاوشگر مسنجر حاکی از جاری شدن یک اقیانوس عظیم ماگما بر سطح سیاره عطارد در حدود 4.5 میلیارد سال قبل است.
کاوشگر مسنجر از ماه مارس 2011 در مدار عطارد در حال چرخش و جمع آوری داده است.
گروهی از محققان با آنالیز داده های فلورسنت اشعه ایکس که توسط این کاوشگر تهیه شده است، موفق به شناسایی دو ترکیب متمایز و غیر قابل توضیح در سنگ های سطح این سیاره شده اند.
محققان موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT)‌ از این داده ها برای بازسازی دو نوع سنگ در آزمایشگاه استفاده کرده و برای شبیه سازی فرآیندهای مختلف زمین شناسی، آنها را تحت دمای بالا و فشار قرار دادند که نشان می دهد، این دو ترکیب کاملا متفاوت بوده و از یک منطقه سرچشمه نگرفته اند.
برای این نتایج، تنها یک توضیح وجود دارد: اقیانوس گسترده ماگما که باعث تشکیل دو لایه مختلف از کریستال به شکل جامد شد، با ذوب مجدد به ماگمایی تبدیل شد که تمام سطح عطارد را پوشاند.
«تیموتی گرو» از متخصصان زمین شناسی MIT‌ تأکید می‌کند: این پوسته بر سطح عطارد بیش از چهار میلیارد سال عمر داشته و اقیانوس ماگما یک ساختار باستانی محسوب می شود.
در حقیقت این اقیانوس در مراحل نخست شکل گیری عطارد با عمر یک تا 10 میلیون سال ایجاد شده است.
.............................................
خبر:  رهایی از کمردردهای مزمن با گرافتهای استخوانی

افراد مبتلا به کمر درد و گردن دردهای مزمن اکنون می توانند با کاشت یک دستگاه پویا در بین مهرهای ستون فقراتشان، از درد رهایی یابند.
پزشکان می‌گویند بسیاری از افراد 40 تا 60 ساله بنا به دلایل متعدد به درد در مفاصل، کمر، گردن، شانه، زانو و انگشت مبتلا می‌شوند.
دکتر "مارکوس ایف" متخصص اعصاب از کلینیک گورنیتز در آلمان می‌گوید کمر درد بویژه ناشی از بیماری تحلیل رونده ستون فقرات است.
وقتی درد امان بیمار را می‌برد و دیگر داروهای ضد التهابی پاسخ نمی‌دهد، پزشکان به جراحی متوسل می‌شوند.
دکتر ایف می‌گوید: پیش از این جراحان فقط مهره‌هایی را که از جای خود خارج شده و عامل درد بودند را به محل اصلی خود باز می گرداندند.
وی افزود: این نوع جراحی با وارد کردن گرافت استخوانی، میله یا تکه‌های بلندی صورت می‌گیرد که ایمپلنت‌های همجوشی محکم خوانده می‌شود.
به گفته وی، این ایمپلنت‌های محکم اجازه حرکت به مهره‌ها را نمی‌دهد. این در حالی است که از سوی دیگر ایمپلنت‌های پویا که از تیتانیوم ساخته شده‌اند امکان حرکت را برای مهره‌ها فراهم می‌آورند درعین حال ستون فقرات را نیز تثبیت می‌کند.
به گفته پژوهشگران این روش به طور قابل توجهی درد را کاهش و کیفیت زندگی بیمار را ارتقا می‌دهد.

نظرات : 0

ثبت نظر

51947