۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت

دکتر صنایعی: ایران قطب علمی تجارت الکترونیکی کشورهای درحال توسعه

به همت دانشگاه اصفهان با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  (ISC) ، 28 و 29 فروردین سال 92 در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار می شود.
به گزارش ICTPRESS ستاد اطلاع رسانی ECDC2013 ؛ دبیرکل کنفرانس بین المللی ECDC 2013 با اعلام این خبر تصریح کرد : توان بالای متخصصان و رشد قابل توجه تولیدات علمی ایران در سال 2012 زمینه های لازم را برای توسعه مبانی علمی و عملی تجارت الکترونیکی در میان کشورهای منطقه و در حال توسعه با محوریت جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش فراهم آورده است .
از این رو با تکیه بر نتایج علمی و عملی به دست آمده از برگزاری موفق شش دوره کنفرانس علمی بین المللی تجارت الکترونیکی در کشورهای در حال توسعه، برنامه ریزی های لازم از سوی دانشگاه اصفهان برای برگزاری هفتمین دوره کنفرانس ECDC در جزیره کیش صورت گرفته است.
دکتر علی صنایعی گفت : با توجه به جايگاه مهم امنیت در چرخه تجارت الكترونيك، دوره هفتم كنفرانس با نظر كميته علمي و همچنين شوراي سياستگذاري كنفرانس با رویکرد بر امنیت الکترونیک بنا نهاده شد.
وي با اشاره به تفاوت هاي كنفرانس هفتم با دوره قبلی تصريح كرد : حضور فعال بانک ها ، متولیان فضای مجازی ، فعالان امنیت فضای مجازی در کنفرانس ECDC2013 با ديدگاه ارزيابي ابعاد امنیت الکترونیک در جهت توسعه مباني تجارت الكترونيكی در ايران در حالی است که برآیند مفاهیم به دست آمده علمی و عملیاتی از کنفرانس نقشه راهی برای توسعه تجارت الکترونیکی بر پایه امنیت تبادل اطلاعات در فضای مجازی در منطقه خواهد بود.
دبیر کل کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیکی ECDC2013 ، تشریح کرد : این دوره از کنفرانس در فرآيندي فرابخشي با حضور متوليان امر توسعه تجارت الكترونيك در كشور به همت دانشگاه اصفهان با همکاری دانشگاه صنعتی شریف ، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با حمایت اصلی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و با حضورعلمی چهره های مطرح علمی کشور همچون پرفسور جعفر مهراد چهره ماندگار کشور به عنوان رییس کنفرانس و حضور نمایندگان علمی از کشورهای اسلامی ، نماینده کمیته راهبردی دائم علوم و فناوری سازمان همکاری هاي اسلامی (Comstech) ، حضور علمي و حمايتي حدود 20 دانشگاه از ایران و کشورهای جهان و استاداني از دانشگاه هاي مراكش، عربستان سعودي، اردن، مصر، تايلند، مالزي ، ترکیه و كشورهاي حاشيه خليج فارس، حضور و ارائه سخنراني هاي كليدي استاداني همچون پرفسور سن مورگان  و برخي صاحبان ايده در حوزه تجارت الكترونيك از جمله تفاوت هاي كنفرانس هفتم با دوره های قبلی به شمار مي رود.
وی گفت : حضور مقامات ارشد و مسئولان کشور در بخش های دولتی و خصوصی، از وزارت خانه های مرتبط با موضوع تجارت الکترونیکی و فناوری های نوین ( وزارت ICT ، وزارت صنعت، معدن و تجارت ، وزارت امور اقتصادی و دارایی ، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ) و همچنین مدیران و متخصصان از دستگاه های مختلف مانند بانک مرکزی جمهوری اسلامی، بانک ملت، بانک ملی، بانک قوامین، بانک حکمت ایرانیان ،گمرک ، مخابرات ، سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور،اتاق بازرگانی و موارد دیگر در هفتمین کنفرانس ECDC ، برنامه ریزی شده و کنفرانس با حمایت آن ها برگزار خواهد شد.
دکتر علی صنایعی اظهار داشت : پيشرفت فناوري اوضاع را به مرحله‌اي رسانده است كه صاحبان قدرت اقتصادي در جهان با ايجاد بسترهاي لازم فرصت‌هاي جديد را خلق مي‌كنند.
رئيس دانشگاه مجازي اصفهان گفت : انجام امور و خدمات بخش دولتی بايد به صورت الكترونيك انجام شود تا به همراه تجارت الكترونيك گام‌هاي اساسی براي تحقق دولت الکترونیک برداشته شود. ميزان پهناي باند اينترنت بين‌الملل ، شاخص آمادگي الكترونيك بايد به گونه‌اي طراحي شود كه سرانه پهناي باند و ساير شاخص‌هاي ICT در پايان برنامه پنجم توسعه در رتبه دوم منطقه قرار گيرد.
دبیرکل کنفرانس علمی بین المللی تجارت الکترونیکی ضمن دعوت از اندیشمندان و متخصصان داخلی برای حضور علمی و فعال در هفتمین کنفرانس ECDC ، خاطرنشان كرد: همزمان با برگزاری این کنفرانس بین المللی 35 مقاله برتر از مقالات منتخب کنفرانس در مجلات بین المللی (علمی پژوهشی با نمایه ISC ،ISI و Elsevier) همراه با کتاب مجموعه مقالات کنفرانس با نمایه IEEE به چاپ خواهد رسید.
دکتر علی صنایعی در پایان گفت : علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و تماس با دبیرخانه دائمی کنفرانس می توانند به سایت کنفرانس در آدرس اینترنتی :        http://ecdcconference.org  مراجعه کنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

93692