۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

نانوکریستال رقیبی برای لامپ های OLED

 به گزارش ICTPRESS به نقل از "ساینس دیلی " ، این لامپ های نانوکریتال ها که گفته می شود می توانند به طور مداوم روشن بمانند  نسبت به OLED ها نور بیشتری داشته و البته بسیار ارزانتر هستند و تشعشعات لیزری چند بعدی دارند .
تولید نانوکریستال ها به زمانی باز می گردد که دانشمندان توانستند پرده از فیزیک بنیادی  پدیده چشمک زدن بردارند . این پدیده چشمک زدن  در حقیقت تغییر اپتیکالی است که تاکنون تمامی تلاشها برای داشتن یک منبع نوری بدن وقفه از ملکولی خاص را بدون نتیجه گذاشته بود . اما بررسی ها نشان می دهد که نانو کریستال ها می توانند برای مدت طولانی بدون وقفه و حتی یک چشمک زدن کار کنند .
این نانوکریستال های فاقد چشمک زنی بسیار ارزان بوده و راحت ترین راه برای تولید تشعشعات لیزری و نور هستند . در حال حاضر نور لیزری با رنگ های مختلف با استفاده از مواد مختلفت و شیوه های پردازشی مختلف به دست می آید اما با این نانوکریستال های جدید می توان از یک تک ساختار برای تولید هر نوع رنگ لیزری استفاده کرد.برای تغییر دادن رنگ نور یک مهندس تنها باید اندازه نانوکریستال ها را دست کاری کند که بنا بر گفته متخصصان کار بسیار ساده ای است .

نظرات : 0

ثبت نظر

82930