۱۴۰۳ یکشنبه ۱۳ خرداد

خصوصي‌سازي شرکت مخابرات کاملا قانوني است

به گزارش ICTPRESS  غلامرضا حيدري کرد زنگنه با اشاره به گزارش سازمان بازرسي کشور در مورد واگذاري سهام شرکت مخابرات، افزود: مواردي که در اين گزارش به آن اشاره شده به طور کلي در حيطه اختيارات شوراي رقابت نيست.
وي با اشاره به واگذاري کاملا قانوني و درست سهام شرکت مخابرات، تصريح کرد: درگزارش سازمان بازرسي بيشتر به اهليت‌ها اشاره شده که به طورکامل در حيطه اختيارات هيات واگذاري است.
كردزنگنه اضافه کرد: بر اساس قانون، براي واگذاري شرکت‌هاي استراتژيک از جمله شرکت مخابرات بايد اهليت‌هايي تعيين شود اما در قانون نوع اين اهليت‌ها مشخص نشده و هيات واگذاري اين اهليت‌ها را تبيين مي کند.
رئيس سازمان خصوصي سازي با اشاره به ضرورت احراز اهليت شرکت‌هاي خريدار از جنبه‌هاي مختلف از جمله اهليت‌هاي مالي، فني و امنيتي تاکيد کرد: در قانون هيچ منعي براي درنظر گرفتن اهليت امنيتي براي شرکت‌هاي خريدار که سازمان بازرسي به آن ايراد گرفته وجود ندارد.
معاون وزيراقتصاد تصريح کرد: شوراي رقابت براساس قانون تنها به مواردي همانند انحصار و عدم رقابت مي پردازد و ابطال واگذاري تنها در حيطه اختيارات هيات داوري است که درآن نمايندگاني از نهاد‌هاي مختلف از جمله قوه قضاييه حضور دارند.
 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

75113