۱۴۰۳ پنجشنبه ۳۰ فروردین

مجهز شدن اسلحه‌های هوشمند به حسگر اثر انگشت

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS،  شرکت بیوفایر تکنولوژیز(Biofire Technologies) یک شرکت مستقر در کلرادوی آمریکا است که به تازگی اعلام کرده اولین تفنگ دستی بیومتریک جهان به نام Biofire Smart Gun را به بازار عرضه می‌کند. این تفنگ دارای قابلیت قفل و باز شدن با اثر انگشت است که از سوء استفاده جلوگیری می‌کند.

در وب‌سایت این شرکت آمده است: تفنگ هوشمند ۹ میلی‌متری بیوفایر به محض کنار گذاشته شدن و خروج از دست کاربر، قفل می‌شود و دیگر نمی‌توان با آن شلیک کرد، مگر اینکه همان کاربر یا صاحب تعریف شده آن دوباره آن را در دست بگیرد.

در واقع این اسلحه هوشمند فقط توسط افرادی که برای آن تعریف می‌شود، قابل استفاده و شلیک است، بنابراین این سلاح گرم هرگز نمی‌تواند توسط یک کودک، یک جنایتکار یا هر شخص دیگری استفاده شود و اتفاق ناگواری رقم بزند.

این تفنگ هوشمند برای کاربران مجاز مانند هر سلاح گرم دیگری عمل می‌کند. موتور بیومتریک اختصاصی Biofire از سیستم‌های یکپارچه اثر انگشت و تشخیص چهره سه بعدی برای تأیید هویت کاربر مجاز در هر شرایطی استفاده می‌کند و به محض به دست گرفته شدن توسط صاحبش، فورا قفل آن بدون نیاز به وارد کردن هر گونه کد یا فشردن دکمه یا استفاده از هر ابزار دیگری باز می‌شود.

این شرکت همچنین خاطرنشان می‌کند که تفنگ هوشمند Biofire را طوری مهندسی کرده است که کاربران مجبور نباشند بین حالت ایمن و دسترسی فوری یکی را انتخاب کنند، چرا که ممکن است فراموش شود به حالت ایمن دربیاید و خطرآفرین باشد.

گفتنی است که این تفنگ هوشمند امکان ثبت چند کاربر را دارد و همچنین امکان شخصی‌سازی تنظیمات تفنگ برای هر فرد وجود دارد.

شرکتی که این سلاح گرم جدید و بهبودیافته را توسعه داده است، دارای پیشینه زیادی است که با بهره‌گیری از آن محصول خود را بسیار متنوع کرده است.

مسئولان این شرکت می‌گویند: ما تیمی متشکل از توسعه دهندگان اسلحه، مهندسان و والدین هستیم که راه‌حل‌های نوآورانه جدیدی را برای ایمن نگه داشتن عزیزانمان توسعه می‌دهیم. ما قبل از Biofire، ماهواره‌ها، دستگاه‌های پزشکی، سیستم‌های تسلیحاتی خودمختار، جت‌های مافوق صوت و البته سلاح گرم ساخته‌ایم و اکنون این شانس را داریم که روی یک فناوری کار کنیم که سلاح‌های گرم دفاعی خانگی را ایمن می‌کند.

این تفنگ توسط یک باتری لیتیوم-یون قابل شارژ تغذیه می‌شود و از فناوری رمزگذاری برای اطمینان از عدم تغییر آن به یک تفنگ دستی معمولی استفاده می‌کند.

تفنگ هوشمند بیوفایر ۱۴۹۹ دلار قیمت گذاری شده است.

اگرچه قانون استفاده از اسلحه در ایالات متحده منتقدان بسیاری دارد، اما حداقل به کار گرفتن فناوری‌های جدید برای اسلحه‌ها و جلوگیری از سوء استفاده یا استفاده تصادفی از آنها می‌تواند کمی احساس امنیت دهد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

59125