۱۴۰۳ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت

23 ماده برای توسعه ICT در لایحه برنامه پنجم توسعه

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس عبد خضر کامرانی، معاون ارتباطات و برنامه ریزی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در لایحه برنامه پنجم توسعه، تمرکز روی کاربری فناوری اطلاعات از جمله کاربردهای دولت الکترونیکی، سلامت الکترونیکی، فراگیری الکترونیکی و کسب و کار الکترونیکی است.
وی افزود: این ماده ها، بخش های بسیاری را از جمله، تجارت، بازار سرمایه، علم و فناوری، نظام اداری و صنعت و معدن را در بر می گیرد.
معاون ارتباطات و برنامه ریزی خاطرنشان کرد: همچنین در فصل نظام اداری و مدیریت لایحه برنامه پنجم توسعه، بخشی به عنوان فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در این بخش برخی اقدام ها به منظور بسط خدمات دولت الکترونیکی و افزایش بهره وری در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در نظر گرفته شده که توسعه شبکه ملی اطلاعات امن و پایدار با پهنای باند مناسب و عرضه خدمات قابل ارایه به صورت الکترونیکی از سوی دستگاه های اجرایی از طریق این شبکه بخشی از این اقدام ها محسوب می شود.
مهندس عبد خصر کامرانی تصریح کرد: توسعه دولت الکترونیکی، تجارت الکترونیکی و عرضه خدمات الکترونیکی و اصالت بخشیدن به اسناد الکترونیکی و کاهش اسناد کاغذی از دیگر موارد در نظر گرفته شده در بخش فناوری اطلاعات لایحه برنامه پنجم توسعه است.
وی ادامه داد: در همین راستا توسعه مراکز صدور گواهی الکترونیکی و کاربرد امضای الکترونیکی از جمله اقداماتی است که می بایست از سوی مراجع ذی ربط انجام شود.
معاون ارتباطات و برنامه ریزی گفت: یکی دیگر از بخش هایی که توجه ویژه ای به آن شده و اقدامات مشخص نیز برای آن تعریف شده است، توسعه و تقویت نظام بانکداری الکترونیکی است.
وی تأکید کرد: همچنین در لایحه برنامه پنجم توسعه، توجه ویژه ای به بسط و توسعه فرهنگ ایرانی، اسلامی در فضای مجازی شده که از جمله آن می توان به گسترش و استقرار سامانه های مبتنی بر خط و زبان فارسی اشاره کرد.


 

نظرات : 0

ثبت نظر

94435