۱۴۰۳ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت

واگذاري امتياز اپراتور سوم تلفن همراه تا پايان سال

انجام پروژه دعوت شد، نفر دوم قيمتي با تفاوت زياد را پيشنهاد كرده بود، در حالي كه طبق قانون تفاوت قيمت نبايد بيش از 5 درصد باشد؛ سعي شد طي مذاكراتي قيمت‌ها تصحيح شود، ولي اين اتفاق هم رخ نداد، ضمن اين‌كه سپرده تامين اتصالات هم طبق قانون ضبط شد.
به گزارش خبرنگار ICTPRESS ، اين کنسرسيوم نيز در زمان مقرر به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي پاسخ مثبت نداده و به اين ترتيب از روند مزايده کنار گذاشته شد؛ سرانجام اين موضوع به مجلس ارجاع داده شد تا تصميم‌گيري در اين رابطه توسط مراجع ذي‌صلاح انجام شود و پيشنهاد كميسيون صنايع مجلس ارجاع اين موضوع به دولت بود و مذاكره در اين زمينه ادامه دارد.
اما وزير ارتباطات گفت: بر اساس وعده‌اي كه داديم و با پيش‌بيني زماني اميدواريم صدور پروانه و واگذاري امتياز اپراتور سوم تلفن همراه تا پايان سال و با تاخير يكي دو ماهه انجام شود اما هنوز مذاكرات با اپراتورها مختلف در حال انجام است؛ اين كار ساده‌اي نيست زيرا آن‌ها شرايط مختلف و طرح تجاري مختلفي دارند.
مهندس رضا تقي‌پور،وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره‌ آخرين وضعيت اپراتو سوم تلفن همراه كشور و اينكه چرا برنده مزايده مربوطه تاكنون مشخص نشده است گفت: اپراتور سوم تلفن همراه، براي اين كه فضاي رقابتي در حوزه ارتباطات سيار در كشور وجود داشته و تقويت شود، يك نياز و ضرورت است؛ بر همين اساس قبلا اقدام و مزايده‌اي برگزار شد كه به اتمام نرسيده و به صدور پروانه و عقد قرارداد با اپراتور منجر نشد و مزايده با توجه به زماني كه داشت باطل شد.
وزير ارتباطات تصريح كرد: برآوردمان اين بود كه اگر بخواهيم دوباره شرايط را تكرار كنيم، شايد زمان طولاني به خود اختصاص دهد، به همين دليل راه‌هاي قانوني ديگري را پيگيري و با اپراتورهاي بسياري مذاكره كرديم.
او در پاسخ به اين سوال كه آيا اين اپراتورهاي مورد مذاكره خارجي هستند و يا با اپراتورهاي داخلي يا اپراتورهاي حاضر در مزايده قبلي هم مذاكره شده است، تصريح كرد: البته ما محدوديتي نداشتيم كه آن‌ها همان اپراتورهايي باشند كه داخل مزايده بودند؛ اپراتورهاي قوي هم مي‌توانند در اين مذاكره حضور داشته باشند كه تا به حال حداقل با 5 كشور در اين زمينه مذاكره و صحبت كرديم.

نظرات : 0

ثبت نظر

70840