ثمینکارت؛ بازیگر سازمانی BNPL
ICTPRESS - مدیر محصول «ثمینکارت» گفت: ثمینکارت بهعنوان یک سکوی خرید اعتباری سازمانی، با تکیه بر مدل BNPL و همکاری با بیش از ۳۰ سازمان دولتی و خصوصی، امکان خرید اقساطی کارکنان را بدون نیاز به چک و تضمین فردی فراهم کرده است.
به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از فابانیوز، سید مسعود طالبی به تشریح ماهیت این پلتفرم پرداخت و افزود: این پلتفرم که اکنون با شبکهای متشکل از بیش از ۱۳ هزار پذیرنده در سراسر کشور فعالیت میکند، توانسته با رویکرد همافزایی و همکاری در اکوسیستم لندتک، دامنه خدمات خود را در بازار خرید اعتباری بهطور قابل توجهی گسترش دهد.
وی با تأکید بر نقش رویدادهایی مانند تراکنش ایران در شبکهسازی و توسعه لندتکها، افزود: زمینکارت با رویکرد همکاری و حتی همافزایی با رقبا توانسته دامنه خدمات خود را در بازار BNPL به شکل چشمگیری گسترش دهد.
مدیر محصول «ثمینکارت»،در گفتوگو با استودیو تراکنش در حاشیه یازدهمین رویداد بزرگ تراکنش ایران، درباره محصول ثمینکارت، توضیح داد: راهکاری که ما در یازدهمین دوره نمایشگاه تراکنش ارائه کردهایم یک پلتفرم پرداخت سازمانی است؛ یک اپلیکیشن که بر مبنای خدماتدهی به پرسنل سازمانها طراحی شده است. امروز بیش از ۳۰ سازمان دولتی و خصوصی از این سامانه استفاده میکنند.
طالبی، افزود: کارکنان سازمانها از طریق اعتباری که بر پایه حقوقشان تعریف میشود، میتوانند خریدهای اقساطی انجام دهند و بازپرداخت بهصورت ماهانه از حقوق آنها کسر میشود. در این مدل نیازی به چک یا تضمین فردی نیست؛ زیرا سازمان، تعهد پرداخت را پذیرفته است. کاربران در حال حاضر امکان خرید از بیش از ۱۳ هزار فروشگاه در سراسر کشور را دارند.
وی ادامه داد: در پشت صحنه ثمینکارت، یک باشگاه وفاداری و یک مدل کسبوکاری تعریف شده که فرآیندهای خرید و خدمات را تسهیل میکند. از آنجا که بازار BNPL در کشور رو به رشد است، بسیاری از پلتفرمها در حوزه لندتک فعال شدهاند. ما هم در ثمینکارت آغوش خود را برای همکاری باز گذاشتهایم.

مدیر محصول «ثمینکارت» گفت: جالب است بدانید با دو یا سه رقیبمان قرارداد بستهایم و پذیرندگان آنها نیز در اپلیکیشن ما فعال شدهاند. بازار بزرگ است و ظرفیت زیادی دارد؛ بنابراین همکاری و همافزایی قطعاً سودمندتر از رقابت صرف است.
وی درباره نقش رویداد تراکنش ایران اظهار کرد: چنین رویدادهایی فضای بسیار خوبی برای شبکهسازی، ارائه محصول و تبادل تجربه فراهم میکند. چون ثمینکارت محصولی سازمانی و B2B است، نمیتوانیم تبلیغات عمومی مثل بیلبورد یا تلویزیون داشته باشیم؛ بنابراین حضور در رویدادهای تخصصی بهترین فرصت برای معرفی محصول و گفتوگو با مدیران سازمانهاست.
طالبی افزود: این رویدادها کمک میکند سازمانها با ظرفیتهای لندتکها آشنا شوند و این آشنایی به گسترش سرویسدهی و توسعه اقتصاد دیجیتال منجر میشود.
وی در بخشی دیگر توضیح داد: در پلتفرمهای BNPL دو عنصر مهم وجود دارد: یکی کاربر که از طریق سازمانها جذب میشود و دیگری منابع مالی. در این حوزه بانکها نقش بسیار جدی دارند؛ زیرا تأمین مالی بخش مهمی از فرآیند بر عهده آنهاست.
طالبی افزود: «برخلاف برخی مدلها که تا چهار قسط بیشتر ارائه نمیکنند، در زمینکارت امکان خرید اقساطی تا ۲۴ ماه وجود دارد و بسیاری از فروشگاهها حتی پیشپرداخت نیز دریافت نمیکنند. این امکان به دلیل مدل سازمانی و نرخ نکول بسیار پایین – تقریباً صفر – فراهم شده است.
مدیر محصول «ثمینکارت» تأکید کرد: حضور در نمایشگاه تراکنش برای ما بسیار پربرکت بوده است. هم فرصت ارائه محصول وجود دارد و هم از طریق نشستها و میزگردها میتوان با فعالان اکوسیستم پرداخت، بانکها، لندتکها و نهادهای مرتبط تعامل مؤثر داشت. این شبکهسازی به توسعه محصول و رشد بازار کمک میکند.
گفتنی است، شرکت ثمین کارت در سال ۱۳۷۹ (۲۰۰۰ میلادی) تاسیس شد و به طور ابتدا فعالیت خود را در شهر تهران آغاز کرد. در آغاز، این شرکت فقط در حوزه صدور و مدیریت کارتهای شارژ پرداخت الکترونیکی فعالیت میکرد. با گذر زمان و بازخورد مثبت از سوی مشتریان، ثمین کارت توسعه یافت و خدمات خود را به شهرهای دیگر گسترش داد.
ویدیو کامل این گفتگو را اینجا ببینید
نظرات : 0