۱۴۰۳ جمعه ۱۴ اردیبهشت

مشكل جدي در ارتباط با زيرساخت‌هاي بانكي كشورنداريم

البته بايد مجددا بازبيني شود و مي‌توان گفت با توجه به طراحي‌هاي حرفه‌يي شركت‌هاي مخابراتي، مي‌توانيم سطح خدمات مشخصي به بانك‌ها و با كيفيت بالا ارائه دهيم.
به گزارش خبرنگار ICTPRESS رضا تقي‌پور، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره اپراتور چهارم گفت: براي توسعه دولت الكترونيكي بر بحث وجود اپراتور چهارم تاكيد شده و لازم دانسته شد؛ اين اپراتور در زمينه فناوري اطلاعات كار مي‌كند و طراحي‌هاي اوليه آن توسط رگولاتوري مشخص شده و اقدامات بعدي آن نيز انجام خواهد شد.
وي درباره كاهش قيمت پهناي باند اينترنت و نامحسوس بودن اين كاهش براي كاربران نهايي اظهار كرد: چيزي كه اصطلاحا به آن اينترنت گفته مي‌شود، اگر منظور ارتباط فناوري اطلاعات و ارتباط ديتاست كه ما اين محدوديت را اكنون براي مراكز كاربردي، دانشگاهي و بسياري جاهاي ديگر نداريم، ما قيمت اينترنت را كاهش داديم و بقيه موضوع بستگي به تركيب هزينه‌هاي اپراتورها دارد.
تقي‌پور همچنين با اشاره به شبكه ملي اينترنت  گفت: طراحي‌هاي اوليه اين شبكه شروع شده و فاز به فاز انجام مي‌شود و ان‌شاءالله در مهرماه ظرفيت شبكه داخلي‌مان به 470 گيگابيت بر ثانيه خواهد رسيد، به اين معني كه ما مي‌توانيم اين همه ترافيك را در داخل كشور جابه‌جا‌ كنيم و با انجام فازهاي بعدي كه انتهاي آن برنامه پنجم توسعه خواهد بود، پهناي باند زيادي را در اختيار همه مردم خواهيم گذاشت.
وزير ارتباطات با بيان اينكه در تلاشيم تا ايران را به هاب منطقه‌ تبديل كنيم در پاسخ به اينكه ايران را جزء سياه‌چاله‌هاي ارتباطي بين‌المللي مطرح كردند گفت: اين تعبير نامناسب است و با توجه به اينكه كشورمان در يك موقعيت استراتژيك قرار دارد، ارتباطات آن در معرض تهديد كشورهاي خارجي است.
تقي‌پور در بخشي از سخنان خود با اشاره به بحث ميزباني سايت‌هاي دولتي در داخل كشور اظهار كرد: معتقديم كه سايت‌هاي دولتي با توجه به ضرورت ايمني لازم است كه در داخل كشور ميزباني شوند و اطلاعات مربوط به سايت‌هاي دولتي بايد در جاي امني ميزباني شود.
وي هم‌چنين در پاسخ به اينكه شنيده مي‌شود سايت‌هاي دولتي اگر در مدت زمان معيني IP خود را تغيير ندهند، فيلتر مي‌شوند، تاكيد كرد: كميسيون جرايم رايانه‌يي با توجه به وظايف خود موظف به تصميم‌گيري در اين باره است البته اجراي آن برعهده وزارت ارتباطات است و موضوع مهم اين است كه اطلاعات مربوط به دولت و سايت‌هاي دولتي بايد در جاي امني نگه‌داري شود زيرا سرورهاي خارجي محل امني براي نگه‌داري اطلاعات براي جمهوري اسلامي ايران به ويژه براي مراكز دولتي نيست.
او ادامه داد: اينكه گفته شده بايد دولتي‌ها ميزباني سايت‌هايشان را به داخل منتقل كنند و مهلتي كه تعيين شده تا اين انتقال صورت بگيرد، حرف جديدي نيست و مدت‌هاي مديدي است كه مطرح شده البته بسياري از سايت‌هاي دولتي ميزباني خود را تغيير دادند و اين امنيت برايشان ايجاد شده و بقيه هم بايد انتقال را انجام دهند.
وي درباره زمان مشخص شده براي عملي شدن اين موضوع و اين كه درصورت انجام آن ندادن آن، سايت‌هاي دولتي فيلتر مي‌شوند گفت: زمان اين موضوع را ما اعلام نمي‌كنيم و اطلاعات دقيقي هم ندارم.؛براي اين موضوع دو مسير داريم كه اولي كميسيون جرايم رايانه‌يي است كه معمولا اين تصميمات را مي‌گيرد و طبيعتا مسير اجرايي آن نيز وزارت ارتباطات است زيرا شبكه دست ماست و هر مصوبه‌اي كه آن‌ها اعلام كنند ما آن را به انجام مي‌رسانيم.

نظرات : 0

ثبت نظر

83843