۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت

عضو هيات مديره شركت مخابرات ايران اعلام كرد:

به گزارش ICTPRESS ؛ ناصر يوسف‌پور ظهار كرد: ما به دنبال آنيم تا سرويس‌ها و خدماتي كه دفاتر ICT روستايي مي‌توانند به روستاييان ارايه دهند را افزايش دهيم و با وسعت بيشتري به مردم خدمات ارائه دهند.
وي افزود: در اين رابطه هماهنگي‌هاي لازم را انجام داديم و همايشي نيز در در اواخر ماه جاري در تهران برگزار مي‌شود تا ظرفيت اين دفاتر را به تصوير كشيده و بتوانيم دسترسي كه مردم به خدمات به صورت حضوري دارند، از طريق دفاتر فراهم كنيم.
عضو هيات مديره شركت مخابرات ايران با تاكيد بر اينكه بيشتر برروي ارائه محتوا در دفاتر متمركز هستيم ابراز كرد: در اين دفاتر زيرساخت‌هاي بانكي، پستي و امكان خريد الكترونيكي و اينترنتي فراهم شده و بسياري از خدماتي كه روستاييان براي انجام آن به شهر مي‌رفتند، در آن‌ها انجام مي‌شود.
وي در ادامه ابراز كرد: ‌ با تلفيق خدمات پستي و اينترنت، امكان خريد الكترونيكي فراهم مي‌شود و با تلفيق امكانات مخابراتي و اينترنتي نيز فرصتي فراهم مي‌شود تا بتوانيم دولت الكترونيكي را در كشور پياده‌سازي كنيم و با توجه به اين كه قشر عظيمي از جمعيت كشور در روستاها هستند، اين امكان با خدمات دفاتر ICT روستايي ميسر مي‌شود.
يوسف‌پور در پايان يادآور شد: مشكل ما درباره دفاتر ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات روستايي تامين هزينه‌هاي جاري آن‌هاست كه 30 درصد دفاتر به خودكفايي رسيده و 70 درصد نيز به حمايت نياز دارند.
يوسف‌پور پيش از اين نيز با بيان اينكه امروزه در جهان هيچ صنعتي به اندازه صنعت ارتباطات و فناوري اطلاعات برگشت ندارد، گفته بود: صنعت مخابرات كشور سالانه حدود دو هزار ميليارد تومان را به خزانه مي‌دهد تا دولت در جاهاي ديگر هزينه كند و جا دارد مبالغي را نيز از جاهايي ديگر دريافت كنيم كه براي زيرساخت‌هاي ارتباطي هزينه شود.
عضو هيات مديره‌ي شركت مخابرات ايران گفته بود: جلوگيري از اختلال در انجام امور مديريت‌ها، جلوگيري از آلودگي محيط زيست و جلوگيري از سردرگمي ارباب ‌رجوع در دستگاه‌هاي مختلف، ‌گرفتن بهتر خدمات به سرعت و موارد ديگر را از جمله نتايج و اهداف ايجاد دفاتر ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات روستايي است و رسيدن دفاتر به خودكفايي يا از طريق حمايت دولت بوده يا كاري كه سازمان‌ها و نهادها به آن‌ها واگذار مي‌كنند، صورت مي‌گيرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

56429