۱۴۰۳ چهارشنبه ۰۲ آبان

اخبار

ساخت هارد دیسک با بالاترین ظرفیت در جهان!

ICTPRESS - شرکت آمریکایی «وسترن دیجیتال» درایوهای هارد دیسک با ظرفیت ۳۲ ترابایت تولید کرد که در حال حاضر بالاترین ظرفیت در جهان به شمار می‌رود.

مسدودسازی دسترسی به سایت‌های حاوی محتوای بزرگسالان در استرالیا

ICTPRESS - طبق پیش نویس قوانین جدید در استرالیا سایت های قمار آنلاین و محتوای بزرگسالان بدون احراز سن کاربران از نتایج جستجو حذف می شوند.

ساخت شناورهای نانوساختار که مانع از تبخیر آب می‌شود

ICTPRESS - یکی از شرکت‌های مستقر در دانشگاه صنعتی اصفهان پوشش‌های بتنی نانو ساختار را برای جلوگیری از تبخیر آب به تولید رساند.

حباب هوش مصنوعی عامل نابودی ۹۹ درصد از استارت‌آپ‌ها خواهد بود

ICTPRESS - مدیر ارشد اجرایی یک شرکت فناوری چینی معتقد است هوش مصنوعی در حباب است و پس از ترکیدن آن یک درصد شرکت های فعلی فعال می مانند. به گفته وی هوش مصنوعی ۱۰ تا ۳۰ سال دیگر مشاغل انسانی را می گیرد.

لایحه بودجه ۱۴۰۴: الزام شهرداری‌ها به صدور مجوز برای حفاری تجهیزات فیبرنوری

ICTPRESS - براساس بخش اول لایحه بودجه سال آینده شهرداری‌های سراسر کشور و وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند مجوز حفاری و نصب تجهیزات در معابر شهری و معابر خارج از شهر را حداکثر ۱۵

پزشکیان: فیلترینگ برداشته می‌شود

ICTPRESS - رئیس جمهور گفت: در خصوص فیلترینگ بحث کاملاً کارشناسی است این اتفاقی که افتاده به نفع کشور نیست و ما تلاش داریم با کار اصولی اقدامی را انجام دهیم تا اختلاف و سوءتفاهم‌ها شکل نگیرد.

قدرتمندترین آهن‌ربای مقاومتی جهان در چین ساخته شد

ICTPRESS - چین اکنون صاحب قدرتمندترین آهن‌ربای مقاومتی جهان است که توانایی تولید میدان مغناطیسی بیش از هشت هزار بار قوی‌تر از میدان مغناطیسی زمین را داراست.

آغاز المپیک فناوری با رقابت پهپادها و ربات‌های جنگجو

ICTPRESS - منطقه بین‌المللی نوآوری ایران (پارک فناوری پردیس) از امروز میزبان برگزاری المپیک فناوری است که طی آن تیم‌ها در لیگ‌های پهپادی، ربات‌های جنگجو، رباتیک، هوش‌ مصنوعی و برنامه‌نویسی به مدت ۷ رو

اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ارتباطی تا پایان برنامه هفتم پیشرفت

ICTPRESS - مشاور وزیر در توسعه ارتباطات در مناطق روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری «USO» تاکید کرد: مطابق تکلیف قانونی در برنامه هفتم توسعه، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ارتباطی متص

توافق مخابرات ایران با فناپ‌تلکام برای ارائه خدمات اینترنت TD-LTE

ICTPRESS - تفاهم‌نامه توسعه خدمات داده و دسترسی بر بستر رادیویی با فناوری TD-LTE، بین شرکت مخابرات ایران و شرکت فناپ‌تلکام با هدف استفاده از توان ارتباطی فناپ و با تکیه بر گستردگی خدمات شرکت مخابرات د