۱۴۰۳ یکشنبه ۱۳ خرداد

دلايل استعفاي مدیر مرکز مدیریت راه های کشور اعلام شد

به گزارش ICTPRESS ، مسعود طبیبی در گفت و گو با تین نیوز اظهار داشت: در مجموعه ما به جای این که  کار به افراد متخصص در زمینه آی تی اس سپرده شود با جمع کردن گروه های غیرمتخصص در قالب کمیته آی تی اس و استفاده از افراد غیر متخصص مرتبط در این کمیته در قالب رای یکسان با افراد متخصص، کارها انجام می شد.
وی با ذکر مثالی در این زمینه اظهار داشت: این کار دقیقا مانند آن است که بیماری را به یک بیمارستان که پزشک متخصص در زمینه بیماری او را دارد ببرند ولی به جای این که کار را به پزشک متخصص بسپارند در جهت تمایل جمع، تعدادی از افراد از جمله پزشک عمومی، مسئول امور اداری و ... درکنار فرد متخصص در مورد آن بیمار به طور دسته جمعی تصمیم گیری کنند.
وی تاکید کرد: در مجموعه ما هم تصمیم گیری در مورد آی تی اس بر اساس همفکری به این شکل معنا شده بود در صورتی که معتقدم این همفکری باید در راهبرد ها انجام صورت می گرفت نه در اقدامات اجرایی.
وی در پاسخ به درخواست خبرنگار ما برای ذکر نمونه ای از این گونه تصمیم گیری های غیر تخصصی، اظهارداشت: به طور قطع ترافیک شمارها حسگرهایی هوشمند هستند که اساس همه سامانه های هوشمند بوده و دیگر سامانه های هوشمند به آنها وابستگی دارند.
طبیبی اظهارداشت: اما تصمیمی که در این زمینه گرفته شد محدود کردن توسعه ترافیک شمارها و به عکس توسعه دیگر سامانه های هوشمند با هزینه های زیاد بود که با مفاهیم آی تی اس در تضاد بود.
طبیبی تاکید کرد: با توجه به این که نمی خواستم در این نوع تصمیم گیری های نادرست نقشی داشته باشم از کارم استعفا دادم.
وی در پاسخ به این که از نظرشما چه کسی در این گونه تصمیم گیری ها از جمله ایجاد کمیته ای متشکل از افراد غیر متخصص در زمینه آی تی اس نقش داشته است، گفت: نظر شخصی بنده بر اساس مشاهداتم این است که رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این موارد بی نقش نبوده است.
وی افزود: معتقدم از سوی مدیر بالا دستی ام آن طور که باید و شاید مورد حمایت کافی قرار نگرفتم تا بتوانم با اقتدار تصمیم گیری کنم.
وی در خصوص تصمیمات گروهی که کمیته آی تی اس اتخاذ می شد، گفت: به نظرم تصمیم گیری گروهی در زمینه مسایل تخصصی لزوما بیانگر تصمیمی بر اساس خرد جمعی نیست بلکه  می تواند مبتنی بر احتیاط بیش از حد و عدم اعتماد کافی به اعضا و اجزای زیر مجموعه هم  باشد.

لينك خبر در تين نيوز :

http://tinn.ir/vdcfv0de.w6dvtagiiw.html

نظرات : 0

ثبت نظر

20464