۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

امنیت اطلاعات در فضای سایبر یكی از اركان تشكیل شورای عالی فضای مجازی است

به گزارش ICTPRESS به نقل از ايرنا؛ دكتر "حبیب الله اصغری" اظهار داشت: شورای عالی فضای مجازی می تواند با اتخاذ تدابیر، سیاست ها، راهكارها و ارایه خط مشی ها به نحوی سازمان های دست اندركار را درگیر و امنیت ملی را صیانت كندو علاوه برآن برخی اقدامات پیشگیرانه برای حملات احتمالی سایبری باید انجام شود .
اصغری درباره مسائل فرهنگی در حوزه فضای سایبری گفت: صیانت اجتماعی و فرهنگی در دستور كار شورای عالی فضای مجازی باید قرار گیرد.
رئیس پژوهشگاه فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی با اشاره به نقش موثر شبكه های اجتماعی گفت: گسترش اینترنت اجتناب ناپذیر شده و دارای نقش تاثیرگذاری است و بسیاری از كشورهای پیشرفته جهان اینترنت را به صورت یك شبكه گیرنده می بینند كه هریك از كاربران خود یك منبع تولیداطلاعات برای آن ها باشد و تنها وظیفه مدیریت و باركشی به موقع را بر عهده خود می دانند.
وی خاطرنشان كرد: اینترنت به عنوان منبع تولید اطلاعات در اختیار آنهاست و مجموعه مانندآژانس امنیت ملی آمریكا تمامی كار آن استفاده امنیتی اینترنت می كند.
رئیس پژوهشگاه فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی خاطرنشان كرد: كاری كه باید این شورا انجام دهد این است كه یكپارچگی و اتحادی میان شوراهای مختلف دخیل در حوزه فناوری اطلاعات كشور ایجاد شود.
اصغری اظهار داشت: شورای عالی فضای مجازی همچنین باید سازمان های مختلف دست اندركاران و نقش آفرینان در حوزه فضای مجازی مانند سازمان پدافند غیرعامل كشور و مجموعه پلیس جرایم رایانه كشور را هدایت كنند تا این مراكز همسو با یكدیگر حركت كند.

نظرات : 0

ثبت نظر

45259