۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

سال 91 سال رونق خدمات الكترونیك خواهد بود

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، "علی حكیم جوادی" در دیدار با اعضای سازمان نظام صنفی رایانه افزود: طی سال گذشته بخش عمده ای از تلاش های مجموعه وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات به ایجاد و توسعه شبكه ملی اطلاعات معطوف شد كه در این زمینه اقدام های گسترده زیرساختی و قانونی صورت گرفت.
وی افزود: از سوی دیگر موضوع ایجاد مراكز داده (دیتاسنترهای استانی) در راستای فراهم آوردن زیرساخت لازم برای ارائه خدمات الكترونیكی دولتی، از دیگر فعالیت هایی بود كه سال گذشته در دستور كار سازمان فناوری اطلاعات ایران قرار گرفت و با تلاش های انجام شده در تعدادی از استان ها عملیاتی شده و در مابقی در حال پیگیری است.
حكیم جوادی با اشاره به اقدام های صورت گرفته در راستای ایجاد زمینه قانونی برای ارائه خدمات الكترونیكی به مردم گفت: در حوزه قوانین مورد نیاز در این زمینه نیز اقدام های بسیاری صورت گرفته كه از آن جمله می توان به نقشه راه خدمات الكترونیكی اشاره كرد كه به زودی ابلاغ خواهد شد.
وی خاطر نشان كرد: همچنین تدوین آیین نامه گسترش كاربرد فناوری اطلاعات نیز نهایی شده كه امیدواریم به زودی از سوی مراجع ذی صلاح تصویب و ابلاغ شود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح كرد: تدوین و نهایی شدن آیین نامه حمایت از صنعت فناوری اطلاعات،‌ از دیگر اقدام های صورت گرفته در سال گذشته محسوب می شود كه امیدواریم در سال جاری اجرایی شود.
وی، تعامل با بخش خصوصی را یكی از برنامه های وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات عنوان و تاكید كرد: سال گذشته با تعامل بسیار مثبت و سازنده میان وزارت ارتباطات با فعالان بخش خصوصی از جمله سازمان نظام صنفی رایانه ای به پایان رسید كه امیدواریم این تعامل در سال جاری نیز تداوم داشته باشد.
وی افزود: حضور نمایندگان بخش خصوصی در كمیته های كار گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات یكی از نمونه های این تعامل ملی محسوب می شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

36853