۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

معاون فرهنگی سپاه از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال بازدید كرد

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، حمیدرضا مقدم‌فر؛ معاون فرهنگی سپاه در بازدید سه ساعته از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، اقدامات این مرکز را بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌‎های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه مقابله با جنگ نرم اقدامات موثری را انجام داده است.
وی خاطر نشان ساخت: امیدواریم در آینده بسیار نزدیک با تقویت اقدامات این مرکز توسط سایر نهادهای فرهنگی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شاهد رفع بسیاری از دغدغه‌ها و نگرانی‌های امروز مسئولان کشور در ارتباط با فضای سایبر باشیم.
معاون فرهنگی سپاه افزود: ما در سپاه و بسیج کار بزرگی را در زمینه مقابله با جنگ نرم آغاز کرده‌ایم و هم اکنون هزاران بسیجی، وارد این فضا شده اند که امید می رود با بیشتر شدن تعاملات و همکاری های مشترک دو جانبه شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر عرصه رسانه های دیجیتال توسط نیروهای متعهد و متخصص باشیم.
وی تصریح کرد: هم اکنون کشور در معرض هجمه‌ها و حملات فکری و فرهنگی قرار دارد و دشمنان با استفاده از فضای سایبری تلاش دارند عقاید و افکار خود را به مردم و فرهنگ ما تحمیل کنند.
مقدم فر با اشاره به ضرورت دفاع موثر در برابر این هجمه ها و همچنین صدور پیام انقلاب اسلامی ایران به سایر کشورهای جهان تصریح گفت: پیام‌های نورانی و دلنشین انقلاب اسلامی ایران با فطرت همه انسانها در دنیا سازگاری دارد و به راحتی می‌توان این پیام ها از طریق ابزارهایی همچون نرم‌افزار، بازی رایانه ای و پایگاه های اینترنتی به میلیاردها انسان در سراسر جهان منتقل کرد.
این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: بزرگترین مزیت اقدامات انجام شده در مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، جلب حداکثری مشارکت مردمی در تولید فکر و اندیشه از بستر رسانه های دیجیتال است.
مقدم‌‎فر در ادامه به هوشمندی مقام معظم رهبری در رابطه با جنگ نرم اشاره و گفت: ایشان فرمودند که من به خوبی  عرصه جنگ و جدال فرهنگی در کشور را می‌بینم؛ بنابراین دیدن و حس کردن چنین شرایطی، معرفت و آگاهی نیاز دارد که به نظر می‌رسد تمامی افرادی که دغدغه کار فرهنگی دارند، باید احساس کنند که هم اکنون در جنگ قرار داریم و همچون دوران دفاع مقدس باید از خود دفاع کنیم.
وی تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس، کشور جنگ سخت را تجربه می‌کرد، اما هم اکنون جنگ نرم را تجربه می‌کنیم که ابزار آن، اینترنت و ماهواره است و دشمنان با فکر ما می‌جنگند و به  نظر می‌رسد مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، به خوبی این موضوع را احساس کرده و در راه مقابله با جنگ نرم، گام های بلندی برداشته است.

نظرات : 0

ثبت نظر

59644