۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

تلویزیون اینترنتی راه اندازی مي شود

به گزارش ICTPRESS؛ صابر فیضی در این برنامه گفت: قبلا تلویزیون ها كابلی بود به این صورت كه بخش های تلویزیونی و تصویری توسط یك روكش مجزا به شكل كابل به تلویزیون متصل می شد و اطلاعات از طریق تجهیزاتی كه در ابتدا و انتهای كابل مسی منازل قرار داده می شد دریافت می شد. كه تلویزیون كابلی نام داشت. اما چندین سال است كه تصمیم بر این شد كه تغییراتی دراین فرایند ایجاد شود.
وی در ادامه افزود : در سیستمی كه اصطلاحا به آن آی پی یا تلویزیون اینترنتی گفته می شود و عملا جایگزین همان تلویزیون های كابلی می شود هم استفاده از صدا و تصویر در آن امكان پذیر است و هم انجام امور اینترنتی را ممكن می كند .
فیضی گفت: برای این منظور لازم بود كه تغییراتی در شبكه مخابراتی ایجاد شود چرا كه سیستم اولیه فقط برای مكالمه طراحی شده بود. منتها برای اعمال این تغییرات باید هم در صدا و سیما تجهیزاتی قرار داده می شد و هم تغییراتی در مجموعه های مخابراتی لازم بود تا بتوانیم شبكه كابلی موجود را آزمایش كنیم و ببینیم كه آیا تصاویر ایجاد شده به صورتی كه مد نظر ماست در اختیار مشتركان قرار می گیرد یا نه .
او اذعان كرد: این شبكه به طور آزمایشی در تهران و مشهد، تبریز و بخش هایی از استان قزوین به شكل آزمایشی راه اندازی شد و نقاط ضعف آن برطرف شد.
او در ارتباط با محتوای این تلویزیون گفت: محتوای این تلویزیون از 3 بخش تشكیل می شود كه تعیین این بخش ها بر عهده صدا وسیماست كه اصطلاحا مسئول محتوا هست و مخابرات تنها تجهیزات شبكه را آماده می كند و در اختیار رسانه ملی قرار می دهد اینكه چه محتوایی برای آن طراحی شود به مسئولیت صدا و سیما بر می گردد.
فیضی افزود: برنامه های زنده تلویزیونی،پخش فیلم های متعدد،ویدئو های درخواستی و بخشی هم برنامه های علمی آموزشی كه از شبكه های مختلف جهانی خود صدا و سیما قابل دریافت است در محدوده پخش در این نلویزیون اینترنتی قرار می گیرد.
از دیگر قبلیت های خاصی كه این تلویزیون دارد این است كه در آن می توان برنامه هایی را كه امكان پخش عمومی ندارند به طور مشخص در اختیار یك عده از افراد خاص قرار داد . البته تنها پخش فیلم در این حوزه قرار نمی گیرد بلكه با داشتن تاریخ و زمان پخش یك برنامه می توان، برنامه مورد نظر خود را انتخاب كرد و امكان برگشت به عقب وجود دارد به عنوان مثال اگر شما یكی از بخش های خبری چند ماه پیش را ندیده اید با انتخاب تاریخ و زمان آن می توانید برنامه را مجددا ببینید و امكان جلو و عقب بردن برنامه هم در آن وجود دارد.

نظرات : 0

ثبت نظر

77559