صدوقي: همراه اول جايگاه 26 جهان را كسب كرده است
به گزارش ICTPRESS ؛ مدير عامل همراه اول در ابتداي اين مجمع با اشاره به پنج ميليون ساعت تلاش و فعاليت همكارانش و برقراري يك و نيم ميليارد ساعت تماس مشتركان اظهار كرد: همه اين تلاشها به اين عملكرد منجر شد.
وحيد صدوقي بيان كرد: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري و نامگذاري سال توليد ملي اميدواريم در اين سال با رهنمود ايشان شاهد موفقيت خدمات پيش رو باشيم.
وي در ادامه گزارشي از دستاوردهاي شركت همراه اول در بخش توسعه شبكه، توسعه بازار و سبد محصولات، عملكرد منابع انساني و برنامه راهبردي پنج ساله همراه اول از سال 91 تا 95 ارائه كرد.
او در ادامه به رتبه اين شركت از نظر تعداد مشتركان در ايران، منطقه و جهان گفت: شركت ارتباطات سيار ايران در سال 1390 جايگاه خود را در بين 791 اپراتور دنيا و 52 اپراتور منطقه همچنان حفظ كرده است. اين شركت در سه ماهه آخر سال 2011 ميلادي جايگاه 26 را از نظر تعداد كل مشتركان و جايگاه 14 را از نظر تعداد مشتركان دائمي در دنيا كسب كرده است.
صدوقي گفت: طي 17 سال فعاليت اين شركت بر آن شديم كه از اواخر سال 90 به نوسازي دستگاههاي نصب شده برآييم و تا آخر خردادماه نيز نوسازي كليه اين دستگاهها تمام ميشود.
وي درباره ارتباط راديويي به شش هزار و 700 سايت كه در دستور كار است اشاره كرد و تصريح كرد: عمده آنها در بخش توسعه و ظرفيت شهرها و جادهها ديده ميشوند كه چهار هزار سايت در هفت استان نوسازي شده و با اولويت مراكز استانها اجرا شد.
مدير عامل همراه اول افزود: بهبود كيفيت شبكه اقدامات گسترده و دائمي است كه در حال رفع موانع هستيم. صدوقي با اشاره به دستاوردهاي توسعه بازار در سال گذشته به طرحهاي عيدانه، بركت، هزاران لبخند و ميليونها شادباش اشاره كرد و گفت: درسال گذشته با 41 درصد رشد فروش و درآمد كه نشان از اعتماد مشتركين است روند خوبي داشتيم.
به گفته او درآمد مشتركان اعتباري در چهار سال گذشته هزار و 667 ميليارد و در سال 90 به دو هزار و 340 ميليارد رشد يافت كه در دهه 80 از يك ميليون به 51 ميليون و 600 هزار رشد داشت.
وي ادامه داد: در سال 90 رشد 28 درصدي از فروش سيم كارت اعتباري را شاهد بوديم كه از فروش سيم كارت اعتباري 35 ميليون رشد و تعداد بالغ بر 48 ميليون از سيم كارتهاي همراه اول رجيستر شد كه در حال سرويس به مشتركان است.
مدير عامل همراه اول افزود: نكته قابل توجه حساسيت بر ارائه خدمات مشتركان دائمي است كه در سال 89 و هم سال 90، حدود 20 هزار افزايش مشترك دائمي داشتيم. روند فعالسازي مشتركين اعتباري هم در طي سه سال گذشته چهار ميليون مشترك جديد و در سال 89 6.4 ميليون، در سال 90 حدود هفت ميليون و 130 هزار مشترك دائمي داشتيم و همچنين 6.8 ميليون مشترك اعتباري داشتيم كه اين دستاورد در حالي است كه بازار سيمكارت كشور تقريبا اشباع شده و بالاي ضريب نفوذ 80 درصد هست.
او ادامه داد: طي دو سال گذشته همراه اول هم مشتركين را حفظ و هم در جهت افزايش آنها حركت كرده است. مشتركان GPRS از چهار ميليون به 10 ميليون افزايش يافته است. در سال 90 طرحهاي توسعهاي بازار افزايش يافت كه طرحهاي هزاران لبخند، بركت، عيدانه و ميليونها شادباش راه اندازي شد و در بيش از 250 سرويس و طرح خدمات متنوعي ارائه شد.
صدوقي تصريح كرد: شاخص درآمد كاركنان در سال 89، 4.4 ميليارد با 23 درصد افزايش نسبت به سال قبل از آن بود. سود خالص به تعداد كاركنان از 1.2 ميليارد به 1.6 ميليارد با 35 درصد افزايش و رشد درآمد در سال 90 پنج هزار و 119 ميليارد تومان درآمد عملياتي شركت بود. دارايي ثابت در سال گذشته 1740 هزار ميليارد گردش موجودي بوده است.
صدوقي در ادامه به اهم اقدامات شركت در حوزه بازاريابي، فروش و خدمات پس از فروش در سال 90 اشاره كرد و گفت: طراحي واجراي پنج كمپين با هدف حفظ و جذب مشتري افزايش درآمد با تمركز بر ارتقاي رضايت مشتركان و جايگاه برند همراه اول، ارائه سرويس رومينگ بين الملل ارزان براي اولين بار به زائران در ايام حج تمتع، اجراي پروژه BUNDLING با هدف ارتقاي برند و افزايش فروش سيم كارت با شماره گلچين، ايجاد تنوع در سبد محصولات، تقويت كانالهاي فروش الكترونيك، توسعه كمي و كيفي مراكز تماس و دفاتر خدمات حضوري، ارائه خدمات VIP به مشتركان خوش حساب و پركار بود.
صدوقي در پايان به استراتژي شركت در پنج سال آينده تاكيد كرد و گفت: تدوين برنامه استراتژيك سازمان، دستيابي به اهداف و ترسيم افقهاي روشن از آينده شركت در محيط كسب و كار، سرعت رشد تكنولوژي، بازار رقابتي و نيازهاي متنوع كاربران بر پيچيدگيهاي آن هر لحظه ميافزايد از اين رو مطابق با سند برنامه چشمانداز شركت با عنوان محبوبترين شركت ايراني و ماموريت آن با عنوان ارائه راهكارها و خدمات نوين ارتباطات همراه تعيين شده است و اركان اين استراتژي چهار مورد است.
به گفته او حفظ و رشد كسب و كار اصلي، فراهمسازي بهترين تجربه براي مشتري، گسترش كسب وكار در حوزههاي جديد و در آخر تبديل شدن به يك شركت در كلاس جهاني است.
در ادامه اين مراسم صورت حسابهاي سال 90 ميان سهامداران و مديران بررسي شد.
نظرات : 0