۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

پنج درصد معاملات خرده فروشی دنیا در سال 2010 اینترنتی انجام شد

به گزارش ICTPRESS به نقل از ايرنا؛ جواد كیوانی مدیر كل پست مستقیم و سرویس های نوین پستی شركت پست ایران با اعلام این مطلب، افزود: به این ترتیب حجم تجارت الكترونیكی در بازار خرده فروشی در سال 2010 به 573 میلیارد دلار رسید.
وی تاكید كرد: تجارت الكترونیك پدیده ای رو به رشد در جهان است و از الزامات حال و آینده به شمار می رود.
وی با اشاره به اینكه پیش بینی می شود، این رقم در سال 2011 میلادی به 681 میلیارد دلار رسیده باشد، گفت: همچنین پیش بینی می شود این رقم در سال 2012 به 821 میلیارد دلار و در سال 2013 به 963 میلیادر دلار برسد.
كیوانی افزود: از مزایای تجارت الكترونیك و خرید و فروش اینترنتی اشتغال و رونق اقتصادی است و در حوزه زیست محیطی نیز چون تردد را كم می كند، سلامت مردم و كاهش آلودگی محیط زیست را در پی دارد.
وی گفت: تجارت الكترونیك كاهش هزینه های خانوار را بدنبال دارد و قدرت انتخاب مشتری را افزایش می دهد و خریدار در یك زمان كوتاه می تواند بعد از مقایسه محصولات، انتخاب خود را انجام دهد.
وی افزود: خرید الكترونیكی، محدودیت زمانی و مكانی ندارد، چرا كه فروشگاه های الكترونیكی هیچوقت بسته نمی شوند و امكان خرید بهتر و رضایت بیشتر را برای مشتریان فراهم می كنند.
كیوانی با اشاره به روند رو به رشد این تجارت در آسیا گفت: بازار آسیا مستعد تجارت الكترونیك است، به گونه ای كه در سال 2011 میلادی، كشورهای اروپایی 12 تا 27 درصد از آسیا خرید اینترنتی داشته اند.
وی با اشاره به این كه، رشد تجارت الكترونیك در كشورهای مختلف فرق می كند، افزود: آمار خرده فروشی در این زمینه در كشورهای صنعتی و مطرح به هشت درصد رسیده است.
مدیر كل خدمات نوین پستی با اشاره به رشد سریع تجارت الكترونیك در آسیا گفت: ژاپن، كره جنوبی، چین، استرالیا و تایلند در این زمینه حرف اول را در آسیا و اقیانوسیه می زنند و سهم آسیا و اقیانوسیه را در تجارت الكترونیك در جهان به 18 درصد رسانده اند.
وی با اشاره به این كه در كشورهای آسیا و اقیانوسیه بعد از چین، هند، ژاپن، اندونزی و كره جنوبی، ایران رتبه ششم را از نظر تعداد كاربران اینترنت دارد، افزود: اگر بسترهای تجارت الكترونیك در كشور شكل بگیرد، شاهد توسعه تجارت الكترونیك در كشور خواهیم بود.
كیوانی گفت: خرید اینترنتی یك فرایند قابل یادگیری است و توسعه آن در شرایط كنونی جهان یك الزام و ضرورت محسوب می شود.
وی در مورد آمار خرید و فروش اینترنتی در ایران گفت: آمار دقیقی در این مورد وجود ندارد، اما حجم تجارت الكترونیكی(خرید و فروش اینترنتی) كه از طریق شركت پست و تقریبا از سال 1386 شروع شده است، به 67 میلیارد تومان می رسد.

نظرات : 0

ثبت نظر

11339