۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

حكیم جوادی: دستگاه های دولتی جداسازی اینترنت از شبكه داخلی را جدی بگیرند

به گزارش ICTPRESS؛ علی حكیم جوادی تاكید كرد: بسیاری از اطلاعات را نمی توان از طریق اینترنت منتقل كرد و اتفاق های اخیر در وزارت نفت به همین دلیل رخ داد.
وی تصریح كرد كه هر سازمان باید تیم امنیتی داشته باشد و امنیت فضای مجازی و امنیت اطلاعات را جدی بگیرد.
حكیم جوادی با اشاره به اعطای پروانه به پنج شركت خصوصی برای فعالیت در حوزه تامین امنیت فضای مجازی گفت : نخستین پروانه های فعالیت در دو حوزه مشاوره و آموزش اهدا می شود و از امروز این شركت ها كارشان را به صورت رسمی در بخش امنیت و مدیریت امنیت فضای مجازی شروع می كنند.
وی افزود: در بخش امنیت و مدیریت امنیت فضای مجازی نیاز به شركت خصوصی داریم و با توجه به پیشرفت حوزه فناوری اطلاعات و گسترش كاربردهای فناوری اطلاعات و حركت هایی كه دولت آغاز كرده ،دغدغه هایی نیز ایجاد شده است .
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در بیشتر كشورها ، بخصوص كشورهای پیشرفته دغدغه برقراری امنیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد و به همین دلیل این كشورها منابع زیادی را صرف تامین امنیت می كنند.
حكیم جوادی ادامه داد: وقتی دستگاه ها ، سازمان ها و شركت ها مهمترین دارایی های خود را كه اطلاعات است ، در یك شبكه قرار می دهند، حفظ این اطلاعات به یك دغدغه جدی تبدیل می شود.
وی با اشاره به اینكه توسعه فناوری اطلاعات و كاربردهای آن و برقراری امنیت فضای تبادل اطلاعات از اولویت های كاری دولت دهم است ، افزود: در همین راستا ، مركز "نما" یا مركز "نظام ملی مدیریت اطلاعات" در سازمان فناوری اطلاعات ایران شكل گرفته است.
وی با بیان اینكه ارزیابی شركت های داوطلب برای فعالیت در زمینه امنیت فضای مجازی از جمله وظایف مركز نظام ملی مدیریت اطلاعات است،به اینكه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات به عنوان یكی از مهم‌ترین دغدغه‌های كنونی در كشور اشاره كرد و افزود: سه هزار و 500 مجموعه دولتی باید تا 2 سال آینده گواهینامه سامانه مدیریت امنیت اطلاعات یا گواهی ISMS دریافت كنند .
حكیم جوادی افزود: شركت های خصوصی كه امروز پروانه گرفتند، در پیاده سازی سامانه مدیریت امنیت اطلاعات به این سه هزار و 500 مجموعه مشاوره خواهند داد.
وی افزود: یك شركت نیز امروز پروانه فعالیت در حوزه آموزش مدیریت امنیت اطلاعات را دریافت كرد و بزودی به چهار شركت پروانه فعالیت در زمینه ممیزی و صدور گواهینامه اعطا خواهد شد .
وی افزود: این شركت ها پاسخگوی نیاز كشور نیستند و روند اعطای پروانه به شركت های خصوصی برای فعالیت در حوزه امنیت فضای مجازی ادامه خواهد داشت.
حكیم جوادی گفت: دستگاه های دولتی و بخش خصوصی كه می خواهند با دستگاه های دولتی كار كنند ،ملزوم به پیاده سازی سامانه مدیریت امنیت اطلاعات یا ISMS هستند .

نظرات : 0

ثبت نظر

57545