۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

شبیه سازی نرم افزارهای جزایر سه گانه

به گزارش ICTPRESS ؛ با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، امروز يكشنبه همزمان با روز خلیج فارس از 3 خانه فرهنگ دیجیتال با عنوان خلیج فارس در شهرهای بندرعباس، ابوموسی و قشم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی خواهد شد.
تجهیز کتابخانه دیجیتال خلیج فارس و حمایت از نرم افزارهای مرتبط با خلیج فارس از دیگر برنامه های این مرکز خواهد بود که در این راستا از 4 اثر برگزیده در قالب نرم افزارهای چندرسانه ای، بازیهای رایانه ای، پایگاه های اینترنتی و وبلاگ ها تقدیر خواهد شد.
شبیه سازی دیجیتالی جزایر سه گانه خلیج فارس با عنوان سفر به خلیج فارس از دیگر برنامه های مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال است که قرار است تا 10 اردیبهشت ماه سال 92 در اختیار علاقه مندان قرار گیرد و فردا در روز خلیج فارس استارت این پروژه زده خواهد شد.
برای آشنایی بیشتر مردم با تاریخچه خلیج فارس، معرفی جاذبه های توریستی آن و صیانت از نام خلیج‌فارس در عرصه رسانه های دیجیتال، علاوه بر راه‌اندازی مجتمع‌های سه‌گانه خلیج‌فارس و ارائه نرم افزارهای مرتبط با خلیج فارس، بازی رایانه ای "میرمهنا" که مربوط به یک واقعه تاریخی از فتح بندرعباس است نیز به صورت نمادین به اجرا درخواهد آمد.
برگزاری جشنواره پیامکی خلیج‌فارس از دیگر برنامه‌های روز ملی خلیج فارس است که در این مسابقه، بهترین پیامک با موضوعات "خلیج فارس، محور صلح و دوستی" و " خلیج‌فارس، مهد تمدن بشری" مورد تقدیر قرار خواهد گرفت. 
تجهیز کشتی مسافربری بندرعباس – ابوموسی به عنوان نمایشگاه سیار رسانه های دیجیتال خلیج فارس از دیگر برنامه های مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد در روز خلیج فارس است.
مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال قصد دارد به زودی نخستین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال خلیج فارس را در ابعادی بسیار وسیعتر از سایر جشنواره های موضوعی برگزار کند.
علاوه بر تقدیر نمادین از 4 رسانه دیجیتال برتر کشور، در این روز فراخوان ارسال آثار نخستین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال خلیج فارس به مدت یک ماه اعلام خواهد شد که در پایان مدت فراخوان از 21 اثر برگزیده این جشنواره تقدیر و طرح های برتر تولید رسانه های دیجیتال مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت.
حمایت از راه‌اندازی پرتال جامع خلیج‌فارس از دیگر برنامه‌های مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال است.

نظرات : 0

ثبت نظر

13872