۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

كارت‌هاي ملي امسال هوشمند مي‌شوند

به گزارش ICTPRESS؛ محمد ناظمی اردکانی در سفر به اراک، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: مزایای کارت هوشمند ملی این است که این کارت‌ها قابلیت شناسایی افراد در فضای مجازی را برای سازمان ممکن می‌سازد.
وی در ادامه افزود: حافظه کارت‌های هوشمند ملی در حدود 80 بایت است که سازمان ثبت احوال از 40 بایت آن استفاده می‌کند و 40 بایت دیگر برای سایر کارت‌ها و امکانات دیگر است، سازمان ثبت احوال برای این که تعداد کارت‌های هویتی را به یک کارت برساند، باید بسترهای لازم آن که وجود کارت خوان در تمامی نقاط کشور است را آماده کند.
رییس سازمان ثبت احوال کشور در ادامه افزود: در کشور در حدود 500 میلیون دلار برای انواع کارت هزینه می‌شود و این کارت ها از لحاظ کیفیتی چندان بالا نیستند ولی کارت هوشمند ملی از جنس پلی کربنات است و دارای کیفیت بالاتر و ضریب امنیت بیشتری است.
وی در ادامه افزود: رقم سرمایه گذاری برای بدنه این کارت در حدود 10 تا 15 هزار تومان است که 5 هزار تومان آن توسط مردم تامین می شود و مابقی آن را دولت تامین می‌کند.
رییس سازمان ثبت احوال گفت: از زمان تشکیل ثبت احوال کشور تا‌کنون 125 میلیون سند ثبت شده است که از این مقدار 100 میلیون سند در خصوص ولادت و 25 میلیون سند در خصوص وفات بوده است.
وی گفت: سازمان ثبت احوال شبکه استعلامات را راه اندازی کرده است و این شبکه در اختیار دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته است، در حدود 5 میلیون سند راکت داشته ایم که این اسناد امکان سوء استفاده داشته اند ولی امسال این اسناد تعیین و تکلیف شده‌اند.

نظرات : 0

ثبت نظر

91574