۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

باتری هایی با قدرت تولید انرژی نانو وات به مدت 20سال ساخته شد

به گزارش ICTPRESS ؛ این باتری به اندازه انگشت شست است و توان آن از عنصر رادیواکتیویته اش تامین می شود و می تواند بیش از 20 سال به طور مداوم انرژی نانو وات تولید کند.
در حال حاضر بیش از 11 کیلوگرم تریتیوم ( ایزوتوپ رادیواکتیویته هیدروژن) در جهان وجود دارد.
اگرچه این عنصر به طور طبیعی در لایه بالایی اتمسفر تولید می شود، در راکتورهای هسته ای نیز می توان به طور تجاری آن را تولید و در محصولات خود- درخشان مانند صفحه رادار هواپیما، رنگهای نورانی، نشانه های خروج در ساختمان ها و ساعت مچی استفاده کرد.
از این عنصر همچنین می توان برای انرژی بتاولتاییک که جریان مداومی از انرژی کم الکترون برای چندین سال است استفاده کرد.
بر اساس اعلام سازمان حفاظت از محیط زیست، دوره حیات تریتیوم 12.3 سال است و باتری بتاولتاییک نانوتریتیوم مدل P100a که توسط دانش پژوهان آزمایشگاه سیتی در تورنتو ساخته شده است می تواند انرژی مورد نیاز برای وسایل اکترونیکی کوچک و حسگرها در مقیاس میکرو را به مدت بیش از 20 سال تامین کند.
این باتری به عنوان نوعی منبع انرژی قوی مهر و موم شده ای که هوایی درون آن نیست و تریتیوم در شکل جامد در آن گنجانیده شده است توصیف می شود.
آزمایش های انجام شده بر روی این باتری نشان داد این فناوری می تواند در گستره دمای منفی 50 درجه سانتی گراد تا 150 درجه سانتی گراد و همچنین در شرایط لرزشی زیاد و ارتفاع بالا مقاوم باشد.
از این فناوری می توان در حسگرهای فشار/ دمای محیطی، حسگرهای هوشمند، ایمپلنت های پزشکی، کاوشگرهای اعماق فضا، ساعت های سیلیکونی ، وسایل الکترونیکی به کار رفته در اعماق چاه های نفت و گاز و همچنین پردازشگرهای کم توان استفاده کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

45379