۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

طراحی نرم افزار شبیه سازی شبکه مخابرات نوری

به گزارش ICTPRESS ؛ پروژه "طراحی و پیاده سازی نرم افزار طراحی و شبیه سازی شبکه مخابرات نوری با قابلیت تحلیل OFFLINE و مدیریت اطلاعات" با حمایت موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت برون سپاری تعریف و به اجرا درآمد.
با توجه به نیاز به نرم افزار شبیه ساز بومی با کارایی بالا متناسب با نیازهای شبکه مخابراتی کشور، قیمت مناسب و از همه مهمتر دسترسی آسان برای بروزرسانی و اصلاح آن سبب شد تا این موسسه پروژه ای تحت عنوان" طراحی و پیاده سازی نرم افزار طراحی شبکه های مخابرات نوری" به صورت برون سپاری تعریف کند که این پروژه با موفقیت انجام شد و محصول نهایی آن براي استفاده در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت قرار گرفت.
پیرو انجام این پروژه و به منظور توسعه نرم افزار مذکور و افزودن قابلیت های بیشتر برای شبیه سازی شبکه مخابرات نوری و همچنین قابلیت مدیریت اطلاعات، پروژه" طراحی و پیاده سازی نرم افزار طراحی و شبیه سازی شبکه مخابرات نوری با قابلیت تحلیل آف لاین و مدیریت اطلاعات" تعریف شد و به اجرا در آمد که پروژه مذکور در مراحل پایانی بوده و محصول پیاده سازی شده در مرحله نهایی سازی است.
با توجه به توسعه و پیچیدگی روز افزون شبکه‌های مخابرات نوری و نیاز به قابلیت اطمینان و دسترسی بالا، برای حفظ کارایی شبکه و ارائه سرویس‌های مناسب و با کیفیت، همچنین اطمینان از عملکرد صحیح شبکه، لازم است هرگونه تغییر یا توسعه در شبکه‌ها با داشتن اطلاعات جامع سیستم‌ها و شبکه و مدیریت آن شبیه سازی شود، بگونه‌ای که قبل از اعمال تغییرات از عملکرد صحیح و بهینه شبکه اطمینان حاصل شود.
لذا استفاده از نرم افزار شبیه ساز شبکه مخابرات نوری به طراحان شبکه کمک می کند تا طرح مورد نظر خود را در شرایط واقعی شبیه سازی کرده و نتایج آن را با اهداف طراحی مقایسه کرده و در نهایت در صورت نیاز با تغییر شبکه خود آن را بهینه کنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

35122