۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

هنرمندان گرافيست 20 پوستر با موضوع مخابرات طراحي مي‌کنند

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران؛ شرکت فرهنگ فيلم تهران (مجري طرح) و 20 هنرمند طراح، قرار است از روز چهارشنبه 17 آبان ماه به مدت 3 روز در کارگاهي عملي به توليد 20 پوستر با موضوع مخابرات بپردازند.

در ابتداي اين نشست استاد فرزاد اديبي به نکاتي درباره اهميت پوستر در تبليغات و همچنين نقش آن به عنوان يک اثرِ هنري رسانه اي اشاره کرد و گفت: در اين نشست هنرمندان برگزيده، با اهم مسائل و موضوعاتي که در طراحي پوسترها براي شرکت مخابرات ايران، داراي اولويت است آشنا شوند. 

وي با اشاره به اينکه ارائه مفاهيم مورد نظر سازمان ها و وزارتخانه هاي مختلف از طريق خلق آثار هنري، نظير پوستر و توليدات فاخر گرافيگي، تأثير عميق تري روي مخاطبان مي گذارد افزود: جامعه امروز، به شدت نيازمند سامان دهي بصري است. در ادامه دکتر داود زارعيان مدير کل روابط عمومي و امور بين الملل شرکت مخابرات ايران درباره توجه هنرمندان به نقش مخابرات و اهميت ارتباطات در جامعه نکاتي را برشمرد.

وي گفت: در تبليغات و اطلاع رساني نبايد همزمان چند موضوع را به مخاطب منتقل کنيم، بلکه بايد با اعتماد به هنرمندان، امکان انتقال پيام هاي ساده را به زيباترين شکل ممکن، فراهم کرد. او با اشاره به اينکه مخابرات فقط تلفن نيست افزود: بيش از 80 درصد جامعه متکي به فناوري هاي اطلاعات و ارتباطات هستند.

زارعيان در ادامه به موضوعاتي که مي بايست هنرمندان در طراحي پوسترهاي خود، اولويت قائل شوند اشاره کرد و گفت: 3 موضوع سهام طلايي، روز جهاني مخابرات و مسئوليت هاي اجتماعي هر فرد نسبت به حفظ اموال مخابرات، در اولويت قرار دارند.

در بخش پاياني اين نشست، هنرمندان گرافيست پرسش هاي خود را با دکتر زارعيان مطرح کردند. در اين کارگاه، 20 نفر از هنرمندان منتخب که آثار آنان مورد ارزيابي قرار گرفته، به طراحي پوسترهاي مورد نظر با موضوعات مشخص درباره مخابرات پرداخته و پس از آن، پوسترهاي برتر انتخاب و آثار خلق شده در نمايشگاه گروهي، در نگارخانه ايوان به نمايش گذاشته خواهد شد. اين هنرمندان از ميان 117 هنرمندي که در موعد مقرر آثار خود را به دبيرخانه اين کارگاه ارسال کرده بودند، برگزيده شده اند.

نظرات : 0

ثبت نظر

93110