۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت

دزدان هویت نمی‌خواهند شما اين نکات را بدانید

به گزارش ICTPRESS ؛ بنابر آمارهای منتشره در سال 2011 بیش از 11 میلیون 600 هزار نفر در سراسر جهان قربانی دزددان هویت شده‌اند که در مقایسه با سال پیش از آن رشد 13 درصدی نشان می‌دهد و انتظار می‌رود این آمار روند رو به رشدی داشته باشند.
شرکت Money Gram به عنوان دومین شرکت بزرگ انتقال‌دهنده پول آمریکا یکی از شرکت‌هایی است که در این زمینه بررسی‌های دقیقی انجام داده است و تلاش می‌کند تا با آگاهی دادن به مردم تا حدودی از دزدی هویت جلوگیری کند.
این شرکت چهار موضوع را اعلام کرده است که به گفته این شرکت دزدان امنیت دوست ندارند تا قربانیان اطلاعی از آن‌ها داشته باشند:
سطل زباله شما گنج است
اگر می‌خواهید تا یکی از قربانیان دزدی هویت شوید، به سطل زباله کامپیوتر خود توجه نکنید؛ اما اگر به هویت آنلاین خود علاقه‌مند هستید حتما اطلاعاتی که پاک می‌کنید و به سطل زباله می‌فرستید را از آنجا نیز پاک کنید.
صفحه فیس‌بوک با اهمیت برای دزدان
فیس‌بوک یکی از ابزارهای مهمی است که دزدان آنلاین از آن استفاده می‌کنند. وجود اطلاعات مختلف در این شبکه اجتماعی آن را به ابزار کارا و قابل استفاده برای دزدان تبدیل کرده است.
هرگز تاریخ تولد کامل، آدرس منزل و نام حیوانات خانگی خود را روی فیس‌بوک منتشر نکنید زیرا دزدان با این اطلاعات به راحتی می‌توانند به حساب‌های کاربریتان دسترسی پیدا کنند.
دوستان و آشنایان مهم‌اند
شاید تعجب کنید که دزدان با ايمیل‌های شما چه کار دارند، جواب ساده است. آنها از طریق ای‌میل‌ها به تمامی دوستان و آشنایانتان دسترسی خواهند داشت و با جا زدن خود به جای شما می‌توانند اطلاعات ارزشمند و حتی درخواست پول از آنها بکنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

13902