۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

نوعی پوشش ضد آب ابداع شد

به گزارش ICTPRESS ، این پوشش بسیار آب گریز و چربی گریز است یعنی می‌توان از آن در ساخت گستره وسیعی از محصولات از جمله چکمه، دستکش، چکش و غیره استفاده کرد.
این سیستم که "همیشه بسیار خشک" نام دارد از دو بخش تشکیل شده که یک مانع نامرئی از هوا را در مقیاس نانو بر روی سطوح ایجاد می‌کند.
این سطوح می‌تواند گستره وسیعی از روغن تصفیه شده، بتن مرطوب، آب، گل و دیگر مایعات باشد. "همیشه بسیار خشک" در کاربرد صنعتی می‌تواند برای کاربردهای خاص ایده آل باشد مانند وقتی که چکش را در گل فرو می‌برید و سپس با چکمه‌هایتان درگل راه می‌روید و با دستکش از توی گل چیزی بر می‌دارید.
محصولات و موانع ضد آب چیزهای جدید نیستند اما به گفته سازندگان، "همیشه بسیار خشک" نسبت به محصولات پیشین، چسبندگی و مقاومت را در برابر سایش بهبود بخشیده است.
ویژگی‌های چسبندگی و مقاومت در برابر سایش امکان استفاده در طیف متنوع تری از محصولات را فراهم می‌کند.
از این پوشش می‌توان در محصولات ضد یخ، ضد خوردگی، ضد آلودگی و خود تمیز شونده استفاده کرد.
برای داشتن این پوشش فقط کافی است آن را به سطح مورد نظر اسپری کرد سپس سطح اسپری شده دارای درخشندگی و شفافیت می‌شود.
یک لایه پوشش در هر جایی که اعمال شود دو تا هشت ماه در معرض نور مسقیم آفتاب و شرایط محیط باز دوام می‌آورد . پس از این مدت باید دوباره پوشش ترمیم شود.
در محیط‌های داخلی طول مدت دوام این پوشش به یک سال و یا بیشتر افزایش می‌یابد. این پوشش می‌تواند دمای محیطی منفی 34 تا مثبت 149 درجه سانتیگراد را تاب بیاورد.
گفته می‌شد این محصول هیچ نگرانی زیست محیطی شناخته شده‌ای ندارد. این پوشش را می‌توان در محصولات غیرخوراکی که در تماس با مواد غذایی نباشند استفاده کرد.
قرار است این پوشش تائیدیه اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا را برای استفاده در محصولات مرتبط با مواد غذایی دریافت کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

66672