۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

نسل جدید داروهای ضد لخته خون برای بیماران سکته قلبی به بازار می‌آید

به گزارش ‌ICTPRESS، دکتر گورابی، رییس پژوهشگاه رویان که در راس هیاتی عصر روز دوشنبه برای امضای این توافقنامه در شرکت داروسازی سها حضور یافته بود با اشاره به لزوم پیوند عمیق نهادهای تحقیقاتی با بخش صنعت افزود: توافق همکاری برای تولید نسل جدید داروهای ترومبولیتیک عبور از تحقیق و ساخت محصول را نوید می‌دهد.
دکتر سیامک افاضلی، مدیر عامل شرکت داروسازی سها نیز پس از امضای این توافقنامه همکاری، آن را نقطه عطفی در صنعت داروسازی کشور دانست و افزود: این قرارداد می‌تواند الگویی برای نهادهای پژوهشی و دیگر صنایع دارویی برای هم افزای توانمندی‌ها باشد.
وی سپس در تشریح جزییات این توافقنامه گفت، پس از طی مراحل آزمایشگاهی، نسل جدید داروی حل کننده لخته خونی از دو سال دیگر وارد بازار دارویی کشور خواهد شد.
افاضلی همچنین ویژگی این پروتئین نوترکیب را دوز پایین تر و قیمت مناسب دانست و گفت: این دارو با بیست درصد قیمت مشابه خارجی به بیماران عرضه خواهد شد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با نهادینه شدن روحیه جهادی حاکم بر دوران دفاع مقدس در عرصه تولید و صنعت، چشم‌انداز روشنی فرا روی ایران اسلامی برای تجاری سازی دانش قرار می‌گیرد.
شایان ذکر است این پروژه در فاز تحقیقات آزمایشگاهی پنج میلیارد ریال و در فاز تولید نهایی به 120 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که به صورت مشارکتی تامین خواهد شد که دوره برگشت سرمایه نزدیک به 3.5 سال خواهد بود.

نظرات : 0

ثبت نظر

70728