۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

كاربرد پيامك دربرنامه‌هاي تلويزيوني؛

کاربرد آشکار اين ابزار براي راديو و تلويزيون براي مواردي چون نظرسنجي از مخاطبان و يا شركت در مسابقات مشهود است كه علاوه بر جنبه اطلاع‌رساني درآمد قابل توجهي را براي اپراتورهاي مخابراتي به همراه داشته است.
به گزارش خبرنگار  رسانه‌هايي مانند راديو و تلويزيون ، مدتي است كه در برنامه‌هاي مختلف مخاطب را تشويق مي‌کنند با ارسال پيامك به برنامه مذكور در نظرسنجي و يا مسابقات پيامكي شركت كند و تقريبا کمتر برنامه صدا و سيما از اين ابزار استفاده نكرده است. چراكه از منظري، اين شيوه، علاوه بر هزينه‌ي كمتر نيروي انساني و ساير ملزومات، امكان شركت تعداد بسيار بيشتري از مخاطبان را در طرح مسابقه يا نظرسنجي فراهم مي‌كند .
بدين ترتيب رشد استفاده از پيام کوتاه تا حدي پيش رفته که روزانه ميليون‌ها SMS از طريق شبکه ارتباطات سيار رد و بدل مي‌شود؛ هرچند ممكن است بخشي از اين پيام‌ها شخصي باشد، اما در اين ميان كاربرد اين ابزار اطلاع‌رساني در برنامه‌هاي تلويزيوني درآمد ويژه‌اي را نصيب شرکت‌هاي مخابراتي كرده است.
به‌عنوان مثال يكي از اين برنامه‌ها برنامه ورزشي "نود" است كه دست‌كم هفته‌اي يكبار، دوشنبه شب‌ها از كانال سه تلويزيون پخش مي‌شود. اگر به طور ميانگين در هر برنامه يك ميليون و دويست هزارپيامك توسط مشتركان براي شركت در نظرسنجي اين برنامه ارسال ‌شود و با توجه به اينكه اعداد به عنوان پيامك‌ها لاتين محاسبه مي‌شوند و تعرفه 222 ريالي براي اين پيام‌ها محاسبه مي‌شود، مي‌توان درآمد يك‌ساله مخابرات از اين نظرسنجي پيامكي را محاسبه كرد.
بر اساس اين محاسبه و با توجه به وجود 52 هفته در سال اگر تعداد يك ميليون و دويست هزار پيامك را در عدد 22/2 تومان ضرب كنيم، رقم به‌دست آمده بيش از 26 ميليون و 600 هزار تومان مي‌شود و با ضرب اين رقم در عدد حدودي 55 برنامه در سال، نتيجه به‌دست آمده در حدود يك‌ونيم ميليارد تومان درآمد خواهد بود.

نظرات : 0

ثبت نظر

49144