۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

کاشت ابزاری پلیمری در بدن

به گزارش ICTPRESS  به نقل از نشریه الکترونیکی Biosensors & Bioelectronics، این ابزار که در داخل بدن انسان کاشته می شود قابلیت های بیشتری در مقایسه با روش نمونه برداری ( biopsy) دارد و البته احتمال تشخیص نوع و چگونگی فعالیت سلولهای سرطانی با استفاده از این ابزار قابل کاشت بسیار بیشتر از روش نمونه برداری است.
طبق گفته متخصصان در روش نمونه برداری تنها یک عکس لحظه ای از سلول سرطانی گرفته می شود و تا زمانی که نتیجه این نمونه برداری تعیین شود شاید برای رفع این تومورها دیر شده باشد . اما در این روش جدید و با استفاده از این ابزار مانیتورینگ سلولهای سرطانی  پزشکان می توانند روند رشد سلولهای سرطانی را به طور منظم زیر نظر بگیرند و چگونگی پاسخ این سلولها به روش های درمانی را مورد ارزیابی قرار دهند.
این ابزار کاشتنی استوانه ای تنها 5 میلی متر است و شامل ذرات نانویی مغناطیسی است که به آنتی بادی های مخصوص ملکولهای هدف مجهز هستند . بدین ترتیب ملکول های هدف از طریق غشاء نیمه تراوای این ابزار وارد آن شده به نانو ذرات متصل می شوند که این امر امکان تشخیص این ملکولها را از طریق رزونانس مغناطیسی فراهم می کند.
این ابزار از پلیمر های پلیاتیلن ساخته شده اند که معمولا از آنها در پیوند های استخوانی استفاده می شوند .

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

19996