۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

ارسال 850 مقاله به دومين كنفرانس شهر الكترونيكي

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومي پژوهشكده ICT جهاددانشگاهي، كنفرانس خبري دومين كنفرانس شهرالكترونيكي كه سوم و چهارم خراد ماه جاري در سالن همايش‌هاي برج ميلاد برگزار مي‌شود با حضور دكتر علي اكبر جلالي دبير علمي و مهندس حبيب اله اصغري دبير كنفرانس و با حضور خبرنگاران برگزار شد .
دكتر علي اكبر جلالي با تشريح برخي اهداف و فرصت‌هاي توسعه شهر الكترونيكي درباره ارسال مقلات به دبيرخانه كنفرانس گفت: ‌از 850 مقاله ارسالي به دبيرخانه،200 مقاله علمي و كاربردي پذيرفته شده، كه در داوري اين مقالات 40 نفر از استادان و خبرگان حوزه فناوري مشاركت داشته‌اند.
دبير علمي دومين كنفرانس شهر الكترونيكي با اشاره به اينكه بيش از 100 مقاله از 200 مقاله پذيرفته شده در روزهاي برگزاري كنفرانس ارائه مي‌شوند گفت :دومين كنفرانس شهر الكترونيكي يك كنفرانس دو طبقه است به اين معنا كه همزمان با ارائه مقالات علمي در سالن‌هاي كنفرانس،‌ پنل‌ها و نشست‌هاي تخصصي نيز در راستاي ارائه خدمات الكترونيكي دستگاه‌هاي اجرايي برگزار مي‌شود.
وي با اشاره به برگزاري پنل‌هاي مهم در اين كنفرانس گفت اين پنل‌ها شامل پليس الكترونيكي، حقوقي و قضايي ، ‌بانكداري و تجارت الكترونيكي ، رسانه و جامعه اطلاعاتي، كاربردهاي فناوري اطلاعات و چالش‌هاي فرهنگي ، اجتمايي. امنيتي شهر الكترونيك است دكتر جلالي باتصريح اينكه بيش از يك هزار و يك خدمت الكترونيكي در دنيا شناسايي شده گفت: اصلاح الگوي مصرف صرفاً‌ در بستر شهر الكترونيكي و فناوري اطلاعات قابل تحقق است و مردم مي‌توانند براي 1001 كار از منزل خود خارج نشوند.
مهندس حبيب اله اصغري دبير كنفرانس و رئيس پژوهشكده فناوري اطلاعات و ارتباطات جهاددانشگاهي با اشاره به اينكه رسانه‌ها نقش مهمي در فرهنگ‌سازي براي توسعه شهرالكترونيكي دارندگفت : در برگزاري دومين كنفرانس شهر الكترونيكي هم كه بيش از 850 مقاله به اين كنفرانس از داخل و خارج كشور ارسال شد رسانه‌ها نقش مهمي ايفا كردند و ما از كشورهاي آمريكا، هلند، هند، مالزي، ‌امارات متحده، ‌انگلستان، ‌سنگاپور‌ و تركيه نيز براي اين كنفرانس ارسال مقاله داريم.
مهندس اصغري با اشاره به ارسال مقاله از 29 استان كشور به دبيرخانه دومين كنفرانس شهر الكترونيكي گفت: اين كنفرانس با شعار توانمندسازي شهروندان و در پنج محور حاكميت شهر الكترونيكي، شهروند الكترونيكي، خدمات شهر الكترونيكي، زير ساخت شهر الكترونيكي و حوزه فرهنگي شهر الكترونيكي برگزار مي‌شود.
وي با تصريح اينكه در برگزاري اين كنفرانس جلسات اجرايي و كارشناسي با 67 دستگاه اجرايي مهم در حوزه شهر الكترونيكي برگزار و تعامل صورت گرفته گفت: نمايشگاهي نيز در فضاي به وسعت 650 متر مربع از دستاوردهاي دستگاه‌هاي دولتي و بخش خصوصي در حوزه شهر الكترونيك در حاشيه اين كنفرانس برگزار مي‌شود كه 40 دستگاه در اين نمايشگاه آخرين دستاوردهاي حوزه خدمات الكترونيك را به نمايش مي‌گذارند.
در اين كنفرانس كارگاههاي مختلف از جمله كارگاه بهينه سازي وب سايت در موتور‌هاي جستجو" و مديريت ريسك در بانكداري الكترونيكي و ايران كد برگزار مي شود.
دومين كنفرانس شهر الكترونيكي توسط پژوهشكده فناوري اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهي و شهرداري در سالن همايش‌هاي برج ميلاد برگزار مي شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

61281