۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت

تجهیز 181 دفتر ICT روستایی

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس سجادی ،مدیر عامل شرکت مخابرات استان کهکیلویه و بویر احمد ، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس برنامه چهارم، می بایست 186 دفتر ICT روستایی در سطح استان راه اندازی می شد که با برنامه ریزی های صورت گرفته، این تعهدات تا پایان تابستان جاری و شش ماه زودتر از موعد مقرر عملیاتی خواهد شد.
وی افزود:به منظور ارایه خدمات مورد نیاز روستائیان و همچنین فرهنگ سازی استفاده از ICT در روستاها، می بایست کارگزاران این دفاتر دارای مدرک تحصیلی لیسانس در یکی از رشته های مخابرات، کامپیوتر و الکترونیک باشند.
وی با بیان این مطلب که پروژه واگذاری سیم کارت های تلفن همراه روستایی در استان در حال اجرا است، خاطر نشان کرد: بر همین اساس و برای اجرای این پروژه، 151 سایت تلفن همراه(BTS) در نظر گرفته شده است.
وی افزود:در حال حاضر 70 سایت BTS، از مجموع سایت های در نظر گرفته شده به بهره برداری رسیده و به واسطه آن 663 سیم کارت تلفن همراه روستایی به متقاضیان واگذار شده است.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان کهکیلویه و بویر احمد در خصوص پوشش تلفن همراه سراسری در روستاهای استان نیز گفت: با تلاش های صورت گرفته 80 روستای بالای 500 نفر جمعیت تحت پوشش این شبکه قرار گرفته اند.
وی ادامه داد:همچنین تاکنون، یک هزار و 412 سیم کارت تلفن همراه نیز از محل این امکانات به متقاضیان واگذار شده است.
سجادی در خصوص آخرین وضعیت ارتباط رسانی روستاها نیز تصریح کرد: ارتباط رسانی به یک هزار و 614 روستای استان به پایان رسیده که 744 عدد از این تعداد بیش از 100 نفر جمعیت دارند.
وی تأکید کرد:در راستای شعار عدالت گستری دولت و همچنین به منظور تحقق اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر ارتباط رسانی به روستاها، 870 روستای دارای جمعیتی کمتر از 100 نفر، فراتر از برنامه چهارم، از نعمت ارتباطات بهره مند شده اند.

نظرات : 0

ثبت نظر

21288