۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

مسوولان چقدر باور دارند، فن‌آوري‌هاي نو مانند نان شب واجب است

به گزارش ICTPRESS فناوري اطلاعات درك ما را از جهان تغيير داده است و به موضوعات قدرت، سرمايه و مشروعيت مفهوم تازه‌اي بخشيده است، امروز ديگر اقتدار با دانستن تعريف مي‌شود و فردي كه به اطلاعات سريع‌تر دسترسي داشته باشد قدرتمند و ثروتمندتر است . بايد فرهنگ استفاده از ابزارهاي جديد را در جامعه نهادينه كرد، بر اين اساس فناوري اطلاعات فرصت‌هايي را به وجود آورده است كه در دنياي جديد بهتر بتوانيم به سوي رشد و تكامل قدم برداريم، نواقص گذشته را جبران كنيم و به احياي دوباره‌ي تمدن ايراني و اسلامي برآييم.
جذب و بومي كردن تكنولوژي‌هاي نوين در جامعه، همچنين سازماندهي نيرو و شكوفايي استعدادهاي جوان در كشور از ملزوماتي است كه تنها با فرهنگ سازي قابل دسترس مي‌شود، در حالي‌كه هنوز نتوانستيم به عنوان توليد كننده وارد صنعت روز دنيا شويم و همواره مصرف كننده‌ي محصولات توليدي توسط سايرين هستيم.
فرهنگ سازي براي ورود تكنولوژي‌هاي جديد به عقيده كارشناسان جريان عظيمي است، در اين ميان مواردي چون فيلترينگ و ايجاد آنتن‌هاي پارازيت انداز ماهواره‌يي، ساده‌ترين و ارزان‌ترين روش‌ برخورد فرهنگي است، در صورتي كه نقد و تحليل افكار، راه‌ حل مناسب‌تري است كه به سرمايه‌گذاري نياز دارد.
عدم جهت دهي افراد به سمت استفاده از اطلاعات مثبت از عواملي است كه به روي آوردن به اطلاعات منفي و زائد برروي اينترنت منجر مي‌شود اما قرار گرفتن جوانان در مسير درست استفاده از تكنولوژي‌هاي نوين، به هدايت و سرمايه‌گذاري نياز دارد و با ايجاد برنامه‌ي هدايت شده افرادي كه آرام آرام به سمت استفاده از امكانات تكنولوژي‌هاي نو مي‌روند، فرصت استفاده‌هاي نادرست از جمله چت‌هاي بيهوده كه افزايش ترافيك‌هاي اينترنتي را به دنبال داشته، نخواهند داشت.
بنابراين اولين قدم در امر فرهنگ سازي براي ورود تكنولوژي‌هاي نوين اطلاع و اعتقاد مسوولان كشور است و اين سوال وجود دارد كه مسوولان چقدر باور دارند، فن‌آوري‌هاي نو مانند نان شب واجب است و در جهان حرف اول را مي‌زند؟

نظرات : 0

ثبت نظر

44711