۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

تمایل روز افزون عرب زبان ها به استفاده از اینترنت

تمایل عرب زبان ها به استفاده از این رسانه جهانی نیز به طرز محسوسی افزایش یافته است .
به گزارش ICTPRESS به نقل از "گالف نیوز" در حال حاضر ضریب نفوذ اینترنت در خاورمیانه 23 درصد  جمعیت کل است اما  با معرفی فناوری جدیدی که بر اساس آن بسیاری از آدرس های اینترنتی  نیز به زبان عربی  برگردانده شوند این امر را محتمل کرده که در آینده ضریب نفوذ اینترنت در میان عرب زبان های منطقه خاورمیانه به طرز چشمگیری رشد یابد.
گزارش ها حاکی است تاکنون در بسیاری از آدرس های اینترنتی کشور های عربی ، از کلمات عربی با حروف انگلیسی استفاده می شد اما به تازگی سیستمی طراحی شده که کاربران عربی بتوانند از حروف عربی برای نوشتن آدرس های اینترنتی استفاده کنند .
طبق گفته "باهر عصمت" مدیر منطقه ای  ارتباطات در خاورمیانه به زودی این فناوری در بسیاری دیگر کشورها که زبان غیر لاتین دارند همچون ژاپن ، چین ، کره ، روسیه و هند نیز راه اندازی خواهد شد.
وی افزود مثلا در کشور همچون چین که دارای بالاترین تعداد کاربر اینترنتی در جهان است 95 درصد مطالب آنلاین به زبان چینی نوشته می شود که این امر بیانگر نفوذ زبان چینی در فرهنگ اینترنتی این کشور است .بنابر این باید فناوری ای بکار گرفته شود که آدرس های اینترنتی نیز به زبان های محلی کشور های مختلف نوشته شوند .
گفتنی است این سرویس جدید موسوم به Internationalised Domain Name قرار است از پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

81385