۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت

تحقق 214 درصدي تعهدات دولت در بخش تلفن‌همراه

 تعهدات دولت نهم در بخش دایری تلفن همراه بخش دولتی، بیش از 214 درصد تحقق پیدا کرده است.
به گزارش ICTPRESS ، عبدخضرکامرانی، معاون ارتباطات و برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: براساس برنامه چهارم توسعه، بايد تا اول تیرماه سال 88 معادل 11 میلیون و 550 هزار سیم‌کارت از سوی تلفن‌همراه بخش دولتی به متقاضیان واگذار می‌شد، این درحالی است که با تلاش‌های صورت گرفته و باتحقق 214 درصدي این بخش، بیش از 24 میلیون و 792 هزار سیم‌کارت به مشترکان ارایه شد.
وی خاطرنشان کرد: دربرنامه چهارم توسعه نیز پیش‌بینی شده تا بخش غیردولتی نیز حدود هفت میلیون 250 هزار سیم کارت واگذار کند، که در این بخش نیز واگذاری سیم‌کارت تلفن‌همراه شاهد تحقق 173 درصدی بوده و بیش از 12 میلیون و 757 هزار سیم‌کارت به متقاضیان ارایه شد.
كامراني درخصوص ضریب نفوذ این نوع از تلفن نیز گفت: در برنامه چهارم توسعه کشور مقرر شده بود تا این شاخص به 26 درصد برسد اما با تلاش‌های صورت گرفته، این بخش نیز شاهد رشدی 202 درصدی بوده است و برهمین اساس درحال حاضر، ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور به بیش از 53 درصد رسیده است.
وی با اشاره به تأکید برنامه چهارم توسعه مبنی بر کاهش 11 ماهه متوسط زمان انتظار تلفن‌همراه تصریح کرد: تعهدات در نظر گرفته شده برای این بخش نیز شاهد تحقق حدود 106 درصدی بوده است و درحال‌حاضر واگذاری سیم‌کارت در بخش دولتی و غیر دولتی به روز شده که همین امر موجب حذف بازار سیاه در این حوزه شده است.
کامرانی با اشاره به مقایسه عملکرد و دولت نهم نسبت به عملکرد مشابه دولت هشتم نیز گفت: بر اساس آمارها و اطلاعات موجود، دایری تلفن همراه و همچنین ضریب نفوذ این نوع از تلفن به ترتیب شاهد رشد 371 و 702 درصدی بوده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

36386