۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت

چهار روز تا انجام بزرگترين معامله بورس

50 در صد از سهام اين شركت در روز 18 شهريور از طريق بورس واگذار مي شود.
به گزارش گروه دريافت خبرICTPRESS  ، به گفته وي شركت مخابرات به شروط شش گانه شركت بورس پاسخ داده و اطلاعات لازم را ارائه كرده است لذا مشكلي براي واگذاري سهام بلوكي اين شركت وجود ندارد.
وي در مورد اينكه به گفته شركت بورس اطلاعات كافي ارائه نشده و بورس را قانع نكرده است، با تاكيد بر انجام معامله بلوكي در 18 شهريور گفت: بورس يا نبايد شركتي را پذيرش كند يا اگر پذيرش كرد نمي تواند در وسط معامله مانع انجام كارشود لذا با توجه به پاسخ شركت مخابرات به بورس اين معامله قطعا انجام مي شود.
عقدايي در خصوص تعداد متقاضيان براي خريد بلوك 50 درصدي، از اعلام تعداد و ماهيت اين خريداران خودداري كرد و گفت: درحال حاضر پيشنهاداتي براي خريداري سهام بلوكي مخابرات به سازمان خصوصي سازي ارائه شده كه اين سازمان بعد از بررسي در خواست ها، تعداد و ماهيت خريداران را يك روز قبل از معامله اعلام مي كند.
معاون سازمان خصوصي سازي با بيان اينكه خريدارن تا ساعت 16 روز چهارشنبه 11 شهريور فرصت داشتند كه درخواست خود ارائه كنند، اعلام كرد: با اين حال افراد متقاضي براي خريد سهام بلوكي شركت مخابرات مي توانند يك روز قبل از عرضه بلوكي در خواست خود را به سازمان خصوصي سازي ارائه كنند.
بر اساس اطلاعيه سازمان خصوصي سازي اين سازمان پس از دريافت کليه درخواست‌هاي متقاضيان، در تاريخ 18 شهريور ماه 22 ميليارد و 936 ميليون و 827 هزار و 827 سهم از سهام شرکت مخابرات ايران را به صورت بلوکي در بورس عرضه مي كند؛ ارزش پايه هر سهم اين شرکت سه هزار و400 ريال و ارزش کل پايه سهام قابل واگذاري 77 هزار و 985 ميليارد و 214 ميليون و 611 هزار و 800 ريال اعلام شده است.
در اطلاعيه سازمان خصوصي سازي آمده است كه متقاضيان براي خريد سهام مديريتي اين شرکت تا روز چهارشنبه يازدهم شهريور ماه فرصت دارند نسبت به ارسال درخواست خريد سهام همراه با اسناد و مدارک مرتبط در خصوص توانايي مالي و ساير اطلاعات لازم به سازمان خصوصي‌سازي اقدام کنند.
بر اساس آگهي فراخوان اين سازمان،‌ متقاضيان مي‌توانند در قالب کنسرسيوم ايراني و خارجي يا ايراني نسبت به خريد اين بلوک اقدام کنند. اين در حالي است که سهام‌داران خارجي مي‌توانند حداکثر در خريد 28 درصد سهام مخابرات (56 درصد از سهام قابل عرضه) در قالب کنسرسيوم اقدام کنند.
معادل 70 درصد اين سهام متعلق به دولت جمهوري اسلامي ايران،20 درصد متعلق به کارگزاري سهام عدالت، پنج درصد متعلق به سهام ترجيحي کارکنان و پنج درصد نيز متعلق به ساير سهام داران است که سازمان خصوصي‌سازي 50 درصد به علاوه يک سهم از اين سهام را واگذار مي‌کند.
لازم به ذكر است هيأت پذيرش اوراق بهادار تهران بعد از اعلام عرضه بلوك 50 درصد به‌علاوه يك سهم مخابرات در 18 شهريور ماه به قيمت هر سهم 340 تومان، در 13 مرداد ماه با تكيه بر ماده 9 دستورالعمل پذيرش اوراق بهادار 6 شرط را تعيين و عنوان كرد، قبل از عرضه بلوك 51 درصدي مخابرات در 18 شهريور ماه ، شركت مخابرات بايد چهار استعلام از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي درخصوص مجوز انتقال مزبور،سازمان حسابرسي در خصوص بند 9 گزارش حسابرس براي سال مالي 87 ، تأثير اين واگذاري (تحليل فرصت‌ها و تهديدات احتمالي) در وضعيت مالي آتي شركت مخابرات ايران از مديريت آن شركت و استعلام اينكه آيا واگذاري مزبور تأثيري بر پروانه فعاليت شركت دارد يا خير از شركت مخابرات ايران انجام شود.
از سوي ديگر براساس دو شرط ديگر بايد بررسي تأثير قانون نحوه‌ اجراي اصل 44 قانون اساسي ج.ا.ا و تشكيل شوراي رقابت بر چشم‌انداز فعاليت شركت و عرضه‌ عمده مزبور بر تغيير مالكيت شركت و استعلام آن از مديريت شركت مخابرات انجام شده و انعقاد قرارداد مربوط به ماده 37 دستورالعمل پذيرش اوراق بهادار با شركت سپرده‌گذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه به عمل مي آمد.

نظرات : 0

ثبت نظر

42546