۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

حمایت از تولیدات داخلی و تولیدکنندگان

 درعین حال سهم شرکت مخابرات ایران نسبت به دیگر قسمت های این وزارتخانه در تعامل با بخش خصوصی و ارائه سیاست های حمایتی بیشتر بوده است به نحوی که طی سال های گذشته با وجود حاکم شدن سلیقه ها و دیدگاه های مختلف بر این شرکت، همیشه مناقشه ها و بحث های فراوانی پیرامون این مساله وجود داشته است.
به گزارش ICTPRESS ، علی سپهری راد ، مسوول فنی شورای راهبری و ساماندهی سیاست های حمایت از تولید داخل شرکت مخابرات ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ........درباره تجهیزات مخابراتی به ویژه در حوزه نرم افزار معتقد است: با توجه به اینکه تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی به سمت نرم افزارها پیش می رود، ورود نرم افزارهایی که در داخل کشور تولید می شود، ممنوع خواهد شد.
 به گفته او این اقدام در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی بوده و نرم افزارهای مخابراتی به ویژه سوئیچ های نرم افزاری و تجهیزات مربوط به NGN و نرم افزارهای مربوط به بیلینگ باید در کشور تولید شوند؛ بر همین اساس شرکت مخابرات ایران از تولیدکنندگان این نرم افزارها در کشور حمایت کرده و زمینه های کاری را برایشان فراهم می کند.
وي همچنين در بخشي از سخنان خود گفت:  در جريان خريد كالاها و تجهيزات مخابرات كه از توليد‌كنندگان داخلي خريداري مي‌شود، برخي از پيمانكاران در زمان مصرف از كالاها و تجهيزات خارجي استفاده مي‌كنند.
مسوول فني شوراي راهبري و ساماندهي سياست‌هاي حمايت از توليد داخل شركت مخابرات ايران با  بيان اينكه سيستم نظارتي تاييد تجهيزات مخابرات بايد تقويت شود ابراز داشت: بين سيستم نظارت تاييد تجهيزات و سيستم نظارت بر اجرا در اين تجهيزات  شكاف وجود دارد.
 وي تاكيد كرد:  بين سيستم نظارت تاييد تجهيزات و سيستم نظارت بر اجرا در اين تجهيزات است كه از زمان تاييد تجهيزات تا مصرف بايد سيستم‌هاي نظارتي تقويت شده و در عمل نيز نظارتشان دقيق و درست باشد.
به گزارش ICTPRESS ، وي تصريح كرد: با تقويت سيستم نظارت بر اجرا و از بين بردن فاصله بين سيستم تاييد و اجرا مي‌توان به گونه‌اي عمل كرد كه كالاي مخابرات كه تاييد مي‌شود همان توسط پيمانكار استفاده شود و اين دو سيستم بايد در تماس با هم باشند.

نظرات : 0

ثبت نظر

47402