۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

لزوم اینترنت پهن باند در کشورهای در حال توسعه

به گزارش ICTPRESS به نقل از " رویترز" ، کمیته تجارت و توسعه سازمان ملل متحد ( آنکتاد ) طی گزارشی اعلام کرد کمبود اینترنت پهن باند در کشورهای در حال توسعه این کشورها را از بسیاری مزایای استفاده از فناوری های روز اطلاعاتی دنیا محروم کرده و بسیاری از کاربران تلفن همراه در این کشور ها با وجود تمایل زیاد به استفاده از تمامی سرویس های تلفن همراه از فناوری اینترنت پهن باند محرومند .
در این گزارش آمده است در حال حاضر کم کردن فاصله دیجیتالی میان کشور های در حال توسعه و توسعه یافته می تواند به رفع بسیاری محدودیت ها در این کشورها کمک کند و زمینه را برای توسعه کشورهای محروم فراهم آورد .
بررسی ها نشان می دهد که در حال حاضر امکان دسترسی کاربران و شرکت های بزرگ به امکانات دیجیتالی از جمله اینترنت پهن باند در کشورهای در حال توسعه 200 برابر کشورهای در حال توسعه است که این امر زمینه ساز تفاوت فاحش در شاخص موفقیت مالی و اقتصادی این دو گروه شده است .
در این گزارش آمده است ، در حال حاضر تعداد کاربران تلفن همراه در آفریقا 20 برابر تعداد کاربران تلفن ثابت است و در کشوری همچون هند تعداد 100 میلیون کاربر جدید به تعداد کاربران تلفن همراه در هفت ماهه نخست سال جاری اضافه شده است . بنابراین چنانچه این پتانسیل بالا به اینترنت پهن باند دسترسی داشته باشند زمینه مناسب برای رشد این کشور ها فراهم خواهد شد . 

نظرات : 0

ثبت نظر

83749