۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

اپراتور ، وظيفه‌اي براي بررسي قاچاق‌كنندگان ترافيك ندارد

به گزارش خبرنگار ICTPRESS ، ابوالقاسم رحيمي‌راد - معاون فروش و توزيع ايرانسل - درباره خريد و فروش سيم‌كارت و كارت شارژ ايرانسل و اينكه آيا نظارتي بر اين موضوع صورت مي‌گيرد،‌ گفت: نظارت ما برروي نمايندگي‌هاي رسمي‌مان است كه بيش از هفت هزار نمايندگي است و طبيعي است اگر سيم‌كارتي از طريق سوپرماركت‌ها خريداري شود ما نظارتي برروي آن نداريم و سازمان حمايت از مصرف‌كننده در اين زمينه نظارت مي‌كند.
وي ادامه داد: اگر در اين زمينه تخلف يا موضوعي به ما منعكس شود، آن را پيگيري مي‌كنيم كه البته چند مورد گران‌فروشي كه به ما منعكس شده اما به خاطر اينكه در اين رابطه مستندات محكمي ارائه نشد، قابل پيگيري نبود.
علي‌اصغر عيني‌پور - معاون فني شركت ايرانسل - در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران گفت: بارها گفته‌ايم از طرف ايرانسل هيچ‌گونه ترمينيشني انجام نمي‌شود، ممكن است از طريق سيم‌كارت‌هاي ايرانسل يا اپراتورهاي ديگر و حتي تلفن ثابت اين عمل انجام شود اما اين موضوع ربطي به خود ايرانسل ندارد.
وي درباره قاچاق ترافيك هم گفت: وظيفه اپراتور نيست كه بررسي كند و ببيند چه كساني قاچاق ترافيك مي‌كنند و آيين‌نامه‌اي كه در اين زمينه در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تصويب و ابلاغ شده كه در حال اجراست.
او درباره ميزان هزينه‌اي كه ايرانسل بابت تبليغات خود انجام مي‌دهد، گفت: ما مجبور به اطلاع‌رساني به مشتركان خود هستيم و در ساير رسانه‌ها يا در راديو و تلويزيون، انواع سرويس‌هايمان كه در سه سال گذشته راه‌اندازي كرديم را به اطلاع مشتركان مي‌رسانيم و رسم نيست كه اپراتور در مورد هزينه تبليغات خود صحبت كند.
وي راه‌اندازي شبكه اپراتور سوم و ورود اين اپراتور را به فال نيك گرفت و درباره پوشش ايرانسل در مترو گفت: ايرانسل كل لاين يك و دو را تحت پوشش قرار داده و ايستگاه‌هاي جديد اين دو لاين را تا پايان سال تحت پوشش قرار خواهد داد و براي لاين چهارم نيز به زودي اقدام مي‌كند.
او درباره كيفيت آنتن‌دهي سيم‌كارت‌هاي ايرانسل توضيح داد: در اين رابطه با مشكلاتي براي نصب BTS ‌مواجه بوديم كه در بعضي جاها حل شده است؛ به‌عنوان مثال در رابطه با شهر اصفهان به خاطر بافت بدي كه دارد، مذاكراتي را با شهرداري انجام داديم تا اين مشكل حل شود ولي در تهران مي‌توان گفت اين موضوع خوب است البته ممكن است در بعضي جاها به خاطر بافت مسكوني مشكلاتي داشته باشيم.
وي با بيان اينكه در حال حاضر تعداد 1300 شهر و دهستان تحت پوشش اين اپراتور است، ادامه داد: در شبكه‌ ما زيرساخت و خطوط انتقال را از شركت‌هاي مخابراتي مي‌گيريم و اگر اين لينك‌ها دچار خرابي شوند ما نيز با مشكل مواجه مي‌شويم.
وي درباره برنامه ورود ايرانسل به بورس گفت: وارد شدن به بورس، شرايط و مقدماتي دارد كه اين شرايط را سازمان بورس تعريف مي‌كند كه بايد به دنبال آن شرايط باشيم كه هستيم.
عيني‌پور درباره موضوع سايت‌شرينگ گفت: از زمان تغيير مديريت اين شركت تعداد اندكي از سايت‌ها شير شده و تعدادي سايت‌ را ايرانسل به همراه اول براي برخي نقاط داده است اما از طريق شركت ارتباط مشترك شهر در حال پيگيري هستيم.
محمود طلايي - مدير ارشد پشتيباني پروژه‌ها - در اين مراسم گفت: شبكه فروش اينترنتي در يك سال گذشته صددرصد ظرفيت خود را افزايش داده و ايجاد مراكز تماس منطقه‌اي با زبان‌هاي مختلف و گويش‌هاي محلي جهت ارائه خدمات سريع به مشتركان است.
وي درباره سيستم پستچي كه در حال راه‌اندازي است، اظهار كرد: با استفاده از اين سيستم همه مشتركان آدرس‌هاي پست الكترونيكي خود را (حداكثر پنج آدرس) از طريق خدمات پستچي به شماره همراه ايرانسل خود اتصال داده و به محض دريافت نامه الكترونيكي در هر كدام از اين آدرس‌ها آن را برروي تلفن همراه خود به شكل پيامك و ام‌.‌ام.‌اس دريافت مي‌كنند و در همان لحظه به آن‌ها پاسخ مي‌دهند.
مظفري‌پور - مدير كل بازاريابي ايرانسل - هم گفت: سرويس جديدي كه قرار است در آينده نزديك ارائه شود، خدمات همراه مبتني بر مكان است كه اين خدمات پيشرفته ارتباطاتي بر اساس موقعيت فرد، شخصي‌سازي مي‌شود.
او گفت: ايرانسل وارد ابعاد فرهنگي استفاده از خدمات شده كه يكي از آن‌ها پرتال ويترين است و با چهار موسسه فرهنگي مذاكراتي انجام داديم كه در زمينه فرهنگي با ما همكاري مي‌كنند؛ درواقع محصولات ويترين برروي ابعاد فرهنگي متمركز است و از طرفي با توجه به بستري كه برايمان فراهم مي‌شود، در كنفرانس‌هاي مربوطه شركت كرديم.
مظفري‌پور با تاكيد بر اين كه ايرانسل در اين زمينه متولي نيست و به تنهايي نمي‌تواند كاري انجام دهد، گفت: برروي سايت‌مان فراخواني در زمينه محتواي الكترونيكي داديم كه از علاقه‌مندان دعوت مي‌كنيم درباره محتواي الكترونيكي مرتبط با تلفن همراه با ما همكاري كنند كه از اين همكاري استقبال مي‌كنيم.
در ادامه اين مراسم علي جعفريه - مدير بازاريابي وا‌يمكس ايرانسل - اظهار كرد: وايمكس به عنوان يك خدمات جديد در بستر جديدي ارائه مي‌كند و درواقع فن‌آوري ارتباطي بي‌سيم توانايي برقراري ارتباط به دو صورت ساكن و متحرك را داراست؛ وايمكس نسل چهارم ارتباطات ماكرويو را در جهان ايجاد مي‌كند.
وي گفت: در سال 2001 استاندارد وايمكس براي نخستين بار و با هدف اتصال يك نقطه به چند نقطه، متولد شد و 502 شبكه رسمي وايمكس در 145 كشور جهان در سال 2009 خدمات ارائه مي‌دهند و پيش‌بيني مي‌شود در سال 2012 چيزي در حدود 50 ميليون كاربر داشته باشد.
او تصريح كرد: واي فاي هم تكنولوژي است كه در محدوده‌ LAN كار مي‌كند اما وايمكس تكنولوژي است كه در محدوده MAN عمل كرده و درواقع گستره‌ي پنج تا 10 كيلومتري را پوشش مي‌دهد؛ سهولت گسترش شبكه‌، قابليت سرويس‌دهي به كاربران متعدد، فن‌آوري بي‌سيم و بدون محدوديت‌هاي فيزيكي سيم از جمله ويژگي‌هاي وايمكس است.
اما حسين‌علي فرزاد - معاون حقوقي ايرانسل - در بخشي از سخنان خود گفت: در ليسانس ما تعهدي به عهده ايرانسل براي ورود به بورس وجود ندارد اما پيش‌بيني شده اگر هيات مديره‌ ايرانسل از نظر تامين منابع مالي لازم يا جذب سرمايه آمادگي ورود را داشته باشد، شرايطي را بايد سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات يا وزارت ارتباطات تهيه و به ايرانسل ابلاغ كند تا ايرانسل مطابق با آن وارد بورس شود.
وي ادامه داد: ايرانسل سهامي خاص است و براي ورود به بورس بايد سهامي عام شود و تشريفات ديگري نيز دارد كه البته موضوع ورود كاملا اختياري است.

نظرات : 0

ثبت نظر

91933