۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

موافقت ITU با شارژرهای بین المللی

به گزارش ICTPRESS به نقل از "وب سایت رسمی ITU "، سازمان ITU طی بیانیه ای اعلام کرد هر کاربر تلفن همراه می تواند از مزایای شارژربین المللی(UCS) بهره ببرد و گوشی های تلفن همراه نسل های آتی صرف نظر از مدل و شرکت سازنده شان با یک شارژر مشترک شارژ می شوند.
شرکتهایی که حمایت خود را از این برنامه اعلام کرده اند شامل شرکتهای نوکیا، موتورولا، سامسونگ، سونی اریکسون، ال جی، تی موبایل، اورنج و ودافون هستند. اکثر محصولات این شرکتها تا سال 2012 به گونه ای تولید خواهند شد که تحت پوشش شارژر جهانی قرار بگیرند.
تولید کنندگان تلفن های همراه از گذشته توسط کمیسیون اروپا به منظور تولید شارژرهای واحد تحت فشار بوده اند. طبق گزارش کمیسیون صنایع اتحادیه اروپا در حال حاضر بیش از 30 نوع متفاوت شارژر در میان 27 کشور اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد.
طبق گفته  متخصصان تعریف یک استاندارد مشترک برای شارژرها علاوه بر آنکه امکان استفاده از یک شارژر مشترک را برای گوشی های مختلف فراهم می کند ، به لحاظ مصرف انرژی هم طرحی سازگار با محیط زیست است.
این شارژرهای مشترک جدید 3 تا 4 بار کمتر از شارژرهای کنونی گوشی های تلفن همراه انرژی مصرف می کنند که به این لحاظ سازگاری بیشتری با محیط برقرار می کنند. طبق ارزیابی های صورت گرفته این طرح میزان نشت گازهای گلخانه ای گوشی های تلفن همراه را 6/13 درصد کاهش خواهد داد.
"مکلوم جانسون" مدیر اتحادیه بین المللی دوربرد در بخش اداره استاندارد سازی ارتباطات دوربرد در این باره گفت :شارژرهای جهانی می توانند یک راه حل مناسب برای حل مشکل استفاده از شارژرهای مختلف و پرهزینه در جهان باشد.

نظرات : 0

ثبت نظر

98240