۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

بزرگترین تغییر تاریخ اینترنت

به گزارش ICTPRESS به نقل از " پی سی ورلد " ، سازمان اينترنتی مسئول نام ها و شماره های واگذار شده (ICANN) به عنوان یک ارگان غیر انتفاعی که نام های دامین را تحت نظارت خود دارد ، طی هفته جاری به منظور تصویب این طرح نشستی در سئول پایتخت کشور کره جنوبی برگزار خواهد کرد . نام های دامین در حقیقت اسامی وب سایت ها ، ایمیل آدرس ها و پست های توئیتری هستند که از جمله می توان به دامین دات کام و دیگر پسوند ها اشاره کرد .
یکی از جمله مباحثی که در این نشست مطرح خواهد شد، بحث استفاده از آدرس های اینترنتی است که با حروفی به غیر از حروف لاتین نوشته می شوند . متخصصان معتقدند  استفاده از حروف زبان هایی همچون عربی ، کره ای ، ژاپنی ، یونانی ، هندی و روسی  می تواند زمینه را برای حضور تعداد بیشتری از مردمان جهان با زبان های مختلف در دنیای اینترنت فراهم آورد .
" پیتر دنگیت "، ريیس هیات مدیریتی شرکت ICANN در این باره گفت : تغییر زبان دامین می تواند بزرگترین تغییر تاریخ 40 ساله اینترنتی تلقی شود و البته یکی از پیچیده ترین تغییراتی است که تاکنون در دنیای اینترنت صورت گرفته است . وی افزود چنانچه این قانون به تصویب برسد اولین نام های دامین غیر انگلیسی در اواسط سال 2010 ظهور پیدا خواهند کرد .
گفتنی است؛ در حال حاضر بیش از 6/1 میلیارد کاربر اینترنتی در جهان است که از این تعداد نیمی از کاربران در حالی از دامین های با حروف لاتین استفاده می کنند که زبان اصلی شان غیر از زبان انگلیسی و حروف لاتین است .

نظرات : 0

ثبت نظر

86554