۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

نخستين کتاب برَند ايران رونمايي شد

به گزارش ICTPRESS ، علي اکبر اشعري مشاور فرهنگي رئيس جمهوري و رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران، در آيين رونمايي از کتاب "راز پرواز نام هاي تجاري" گفت: هميشه اولين کارها يک کار مهم تلقي مي شود، هر چند که بعدها در آن زمينه ممکن است فعاليت هاي مشابه اي انجام شود.
وي افزود: کارهاي اول به لحاظ خلاقيت و جسارت فرد انجام دهنده، کاري فاخر و ارزشمند تلقي مي شود.رييس سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران تصريح کرد: امروز که روانشناسي در خدمت صنعت آمده و اقتصاد صنعت، يکي از پايه هاي مهم صنعت را تشکيل داده است، تجار به منظور ارتباط با مردم و براي استفاده از اين شناسه به ميل، ذوق و سليقه مخاطبان روي آورده اند. از طرفي آنها مي توانند با توليد کارهاي مرغوب، اطمينان در مشتري ايجاد مي کنند و از سوي ديگر با استفاده از زبان شناسي مخاطب، محصولات نامرغوب خود را نيز به جامعه تحميل کنند.
مشاور فرهنگي رييس جمهوري تصريح کرد: رفتارهاي اقتصادي، سياسي و صنعتي در بستر فرهنگي بازتعريف و ارائه مي شود، بنابراين هر کدام از ما در حوزه هاي کاري خود بايد از يک تيم فرهنگي برخوردار باشيم.
وي گفت: از رئيس جمهوري درخواست کرده ام که هر سازمان و وزارتخانه از يک کميته فرهنگي برخوردار شود تا جامعه دچار از هم پاشيدگي نشود.وي از مديران شرکت هاي مختلف کشور خواست تا در طراحي آرم، شناسه و برند به خصوصيات انساني و فرهنگي جامعه توجه کنند و براي اعتماد مردم به عنوان سرمايه اي بزرگ، ارزش و اعتبار قائل شوند.
در ادامه اين مراسم، "فرشاد به آبادي" نويسنده کتاب "راز پرواز نام هاي تجاري" اظهار داشت: اين کتاب يک اثر تجربي، توصيفي و علمي است و نخستين کتاب کاملا ايراني است که تا کنون در زمينه مديريت نام و نشان هاي تجاري منتشر شده است.
وي افزود: مطالب اين کتاب در مدت بيش از دو سال گرد آوري شده و در مدت شش ماه آن را نوشته ام و از آنجايي که اين کتاب نخستين تجربه ايراني است، به طور قطع نقاط ضعفي دارد که مي توان با برطرف کردن آنها در راستاي قوي و غني شدن آن تلاش کرد.
به آبادي با بيان اينکه کتاب "راز پرواز نام هاي تجاري" داراي شش فصل است که هر کدام پيش زمينه ورود به فصل بعدي است، تصريح کرد: فصل نخست مانند بسياري از کتاب ها، يک فصل زيربنايي و کلي است که به تعريف نام تجاري و لزوم توجه به آن اشاره دارد.
مبتکر جشنواره يکصد برند برتر ايران، در ادامه افزود: فصل دوم يکي از مهم ترين فصل هاي اين کتاب است که به موضوع ساختار نام تجاري مي پردازد و فصل سوم کتاب نيز به بحث جايگاه سازي نام تجاري مي پردازد.
وي گفت: موضوع جايگاه سازي يکي از مهم ترين و اساسي ترين بحث هاي فعلي است که مي تواند در تصميم گيري درست و کاهش هزينه هاي شرکت و برنامه هاي تجار و فعالان اقتصادي تاثير بسزايي داشته باشد.
نويسنده کتاب راز پرواز نام هاي تجاري ادامه داد: فصل هاي بعدي کتاب نيز هر کدام به ترتيب در مورد انتخاب نام براي يک نام تجاري، روش هاي توسعه و تقويت يک نام تجاري و کاهش سودآوري و ايستايي نام تجاري است.
وي با اشاره به اينکه اين کتاب نخستين کتاب ايراني در زمينه مديريت برند است، ابراز داشت: همچنين اين کتاب نخستين کتاب ايراني است که به جنبه هاي مارکتينگ يا بازاريابي، مديريت و برند پرداخته است.
براساس اين گزارش، نخستين جشنواره بين المللي برترين نام و نشان هاي تجاري ايران (يکصد برند برتر ايران) به همت گروه مطالعاتي هوشمند تدبير دي ماه سال گذشته برپا شد و دومين دوره از اين جشنواره فرهنگي-اقتصادي نيز اواخر آذرماه امسال برگزار خواهد شد.
نخستين کتاب حوزه مديريت برند در کشور به همت "گروه مطالعاتي هوشمند تدبير" و توسط "فرشاد به آبادي" تهيه و به نگارش درآمده است و اين اولين بار است که مراسم رونمايي براي معرفي يک کتاب در حوزه مديريت برگزار مي شود.
در پايان اين مراسم سري اول کتاب "راز پرواز نام هاي تجاري" توسط بخش فرهنگي صنايع غذايي بهروز، سري دوم توسط شرکت آرد جرعه، سري سوم از سوي ماکاروني مانا و سري چهارم توسط شرکت سپهر الکترونيک خريداري شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

34430