۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

آفریقا پر رونق ترین بازار تلفن همراه

این افزایش تعداد مشترکان در حالی به وقوع پیوسته که جهان طی ماههای اخیر با وخیم ترین بحران مالی سالهای اخیر روبرو بوده است .
به گزارش ICTPRESS به نقل از " وب سایت رسمی ITU " ، در گزارش سازمان آنکتاد که زیرمجموعه ای از سازمان ملل متحد به شمار می رود آمده است  که تعداد ثبت نام کنندگان تلفن همراه در آفریقا در فاصله سالهای 2003 تا 2008 از 54 میلیون نفر به 350 میلیون نفر افزایش داشته که این به معنای رشد 550 درصدی تعداد کاربران تلفن همراه در این قاره است .
طبق گفته "فردریکسون هد " تحلیلگر بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان انکتاد ، در حال حاضر به رقم بحران اقتصادی و البته کیفیت پایین خدمات به خصوص اینترنت پهن باند و خدمات وایرلس در قاره آفریقا نمودار تعداد کاربران تلفن همراه در این قاره رو به صعود است که البته انتظار می رود با ارائه خدمات بهتر از سوی شرکت های خدماتی و رفع بسیاری موانع مالی تعداد کاربران تلفن همراه در این قاره همچنان سیر صعودی داشته باشد .
گفتنی است؛ در این گزارش از هند نیز به عنوان یکی از پر رونق ترین بازار ICT در بخش مشترکان تلفن همراه نام برده شده و در آمار مربوط به این کشور آمده است که تنها در 7 ماهه نخست سال جاری بیش از 100 میلیون نفر در این کشور برای استفاده از خدمات سیستم های وایرلس ثبت نام کرده اند .

نظرات : 0

ثبت نظر

61947