۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

ژاپنی ها غول خودروهای هیدروژنی

به گزارش ICTPRESS به نقل از " نیو ساینتیست "، خودروهایی که برق مصرفی آنها از واکنش میان اکسیژن و هیدروژن به دست می آید و هیچ چیز به جز بخار آب از آنها نشت نمی کند .
شرکت هوندای ژاپن یکی از شرکت های ژاپنی است که تاکنون اقدامات زیادی در جهت پیشبرد پروژه تولید این خودروهای هیدروژنی انجام داده . طبق گفته "تاکانوبو" مدیر عامل شرکت هوندا ، حتی تصور خودروهایی که در یک چشم بهم زدن سوخت گیری می کنند و تنها بخار آب از خود خارج می کنند رویایی شیرین است که این روزها خواب را از چشم شرکت های خودروسازی ژاپن ربوده است .
طبق گفته وی با آنکه در حال حاضر اقدامات زیادی برای تولید انبوه این خودرو های سازگار با محیط زیست و ارسال نهایی آنها به بازار جهانی صورت گرفته اما همچنان قیمت بالا و هزینه بالای تولید محفظه های سوختی هیدروژنی مانع از به حقیقت پیوستن این رویا شده است .
مدیر عامل شرکت هوندا رسیدن میزان نشت دی اکسید کربن به صفر درصد ، امکان سفرهای طولانی بدون نیاز به سوخت گیری و زمان بسیار اندک سوخت گیری را از جمله فوايد غیر قابل انکار خودروهای هیدروژنی اعلام کرد . تاکنون شرکت هوندا در حدود 200 خودروهای هیدروژنی به نام  FCX Clarity تولید کرده و به مشتریان ژاپنی و آمریکایی که اغلب آنها هنرمندان هالیوودی هستند فروخته است .
گزارش ها حاکی است؛ علاوه بر هوندا شرکت های خودروسازی دیگر ژاپن همچون تویوتا ، مزدا و نیسان نیز تلاشهای عمده ی در این راستا انجام داده اند .شرکت تویوتا اعلام کرده که از سال 2015 میلادی تولید انبوه محفظه های سوختی خودروهای هیدروژنی را آغاز خواهد کرد  که این امر بی شک زمینه را برای تولید ارزان تر خودروهای هیدروژنی فراهم خواهد کرد .
گفتنی است؛ ماه گذشته شرکت های تویوتا ، هوندا ، نیسان ، هیوندای، فورد ، جنرال موتور و کیا  قرادادی مشترک امضا کرده اند که تحت آن تا سال 2025 شبکه های زیرساختی هیدروژنی مورد نیاز برای تولید انبوه خودروهای هیدروژنی فراهم خواهد شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

59715