۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

مكاتبه با دادسراي كل كشور

در اين جلسه عنوان شد، موافقم و اگر لازم باشد با دادسراي كل كشور نيز مكاتبه كرده و عضوي را از آنجا براي كارگروه مي‌گذاريم.
به گزارشICTPRESS ، جعفري، سرپرست دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم رايانه‌يي در  نخستين گردهمايي فعالان حوزه ميزباني وب، ثبت دامنه و خدمات مراكز داده كه ازسوي سازمان نظام صنفي رايانه‌يي استان تهران و با محوريت بررسي قانون جرايم رايانه‌يي و آگاه‌سازي فعالان اين حوزه با فرصت‌ها و تنگناهاي قانوني برگزار شد، اظهار كرد: اين كارگروه متشكل از نمايندگان دادسراي ويژه جرايم رايانه‌يي، نماينده پليس آگاهي و ناجا، رگولاتوري و نهادهاي امنيتي و نماينده سازمان  است كه با توجه به بازخوردهايي كه از محيط ‌گرفته مي‌شود بتوانيم اقدامات پيشگيرانه را هدايت كرده و تغييرات احتمالي در رابطه با تكنولوژي را مديريت كنيم.
وي افزود: دادسراي ما حدود يك سال است كه تشكيل شده و در شرايطي قرار داريم كه تا به حال توجه جدي به اين امر نشده است.
جعفري گفت: در سال 83 پيش‌نويس قانون جرايم رايانه‌يي را به مجلس ارائه داديم كه در سال گذشته بعد از پيگيري‌هاي انجام شده و با حذف حدود 18 ماده به تصويب رسيد و سرانجام ابلاغ شد كه موارد بسيار زيادي را مورد توجه قرار داده است.
او با بيان اين كه از سال 1970 بسياري از كشورها شروع به نوشتن قانون در اين فضا كردند گفت: اين فضا، فضاي مجازي صرف نيست و آثار آن را در بيرون مي‌بينيم، بنابراين بايد به آن توجه كنيم.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

36340