۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

بروكراسي خاصي براي ايجاد IDCها وجود ندارد

مهمترين موضوع در اين زمينه است و شايد اقتصادي نبودن يا توسعه‌نيافتگي ساير بخش‌ها ما را به اين نقطه رسانده باشد.
عليرضا اصغريان، مدير كل نظارت بر سرويس‌هاي فناوري اطلاعات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در گفت‌و‌گو با خبرنگار ICTPRESS  با بيان اين مطلب افزود: زيرا هر بخش از هاست كه اجاره داده مي‌شود، مي‌تواند فرصت و يا تهديدي باشد كه درصورت بي‌توجهي تهديد و اگر به خوبي مورد استفاده قرار بگيرد فرصت است؛ بنابراين بايد به موارد قانوني مناسب در اين زمينه توجه كرده و سعي كنيم اطلاعات كامل را در اين حوزه به دست آوريم.
او ادامه داد: بر اساس بررسي‌هاي انجام شده در زمينه توليد خدمات مجازي يا توليد فناوري اطلاعات كه بستر ارائه اكثر خدمات جانبي است هميشه جاي تامين‌كنندگان محتوا يا هاست‌ها خالي بود.
وي اظهار كرد: در سال 2004 در تحقيقي چند كشور مورد بررسي قرار گرفتند كه در آن شرايط مشابه‌ترين كشور به ما كشور تايلند بود كه در آن زمان پنج گيگ پهناي باند و از نظر ضريب نفوذ اينترنت و تلفن ثابت داراي ضريب نفوذ 11 بود.
اصغريان گفت: عدم موفقيت ساير بيزينس‌ها در حوزه فناوري اطلاعات مثل شركت‌هاي ISP و يا شركت‌هاي ندا به نبود محتوا و فضا براي ارائه خدمات سرويس مرتبط است كه مجوزهايي صادر شد و شركت‌هايي فعاليت كردند اما اقتصادي نبودن و شرايط اجتماعي، اقتصادي و سياسي اقتضا مي‌كرد كه آن‌ها خيلي توسعه نداشته باشند و نهاد نظارت‌كننده خاصي هم براي آن‌ها وجود نداشت و با گذشت زمان به جايي رسيديم كه نقطه عبور ساير بيزينس‌ها از نقطه سوددهي ديتاسنترهاست.
مدير كل نظارت بر سرويس‌هاي ICT ادامه داد: فصل جديدي از ارتباطات و فناوري اطلاعات در حال شكل‌گيري است و مباحث جديدي مثل واگذاري شركت مخابرات مطرح شده و فعاليت‌ اپراتورهاي اول و دوم و سوم كه كارش را آغاز خواهد كرد نيز از جمله اين مباحث است و بحث اپراتورهاي وايمكس كه به زودي شاهد آن‌ها خواهيم بود؛ بنابراين چنانچه ساز و كار لازم را براي مديريت اين بخش‌ها نداشته باشيم با چالش‌هاي بزرگي مواجه خواهيم شد.
او ادامه داد: خوشبختانه اين ضرورت ايجاد و جلسه‌اي تشكيل شده و براي توسعه ايجاد مراكز خدمات داده‌ فكري شد كه در حوزه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اين كار بسيار سهل‌تر شد و بروكراسي خاصي براي تشكيل و ايجاد فعاليت در اين زمينه يا هيچ لايسنسي در ساير پروانه‌ها در رابطه با ايجاد اين مراكز وجود ندارد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

75277