۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

کاربران تلفن همراه در معرض تومورهای مغزی

احتمال ایجاد انواع تومورهای مغزی در کاربران تلفن همراه پس از یک دهه استفاده مداوم از تلفن همراه بسیار زیاد است .
به گزارش ICTPRESS به نقل از " نیوساینتیست " ، این تحقیقات که به مدت 10 سال بر روی 12 هزار و 800 کاربر تلفن همراه در 13 کشور جهان انجام شده،  نشان می دهد که ارتباط مستقیمی میان ابتلا به تومورهای مغزی (glioma ) و استفاده مداوم از گوشی های تلفن همراه وجود دارد به طوری که می توان گفت احتمال ابتلای این دسته از افراد 39 درصد بالاتر از دیگر افراد جامعه است . همچنین بررسی ها نشان می دهد که افرادی که 10 سال یا بیشتر از تلفن همراه استفاده کرده اند امکان ابتلای آنها  به تومورهای خوش خیم اعصاب میان مغز و گوش (acoustic neurinoma ) بیشتر است .
در این گزارش دکتر الیزابت کاردیس، رئیس سازمان بهداشت جهانی ، نسبت به استفاده مداوم از تلفن همراه ابراز نگرانی کرده و خواستار ایجاد محدودیت های جدی  در استفاده از گوشی تلفن همراه به خصوص در جوانان و نوجوانان شده است .
گفتنی است؛ در این گزارش آمده است با آنکه هنوز نمی توان در خصوص قطعیت این سری تحقیقات نظر داد اما جانب احتیاط حکم می کند که از تلفن همراه تنها در مواقع ضروری و اضطراری استفاده شود و تاحد ممکن به جای صحبت با تلفن همراه از پیامک برای برقراری ارتباط استفاده شود .

نظرات : 0

ثبت نظر

89756